اعطای گواهینامه رانندگی به اتباع خارجی دارای کارت آمایش

محمد عجمی مشاور استاندار و مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار مهر اعلام کرد: بر اساس این بند که در سال ۱۳۹۶ مصوب شده به اتباع خارجی که دارای کارت آمایش معتبر هستند طبق ضوابطی گواهینامه راهنمایی و رانندگی اعطا می شود.

وی افزود: در حال حاضر دستورالعمل اجرایی که این امر چگونه و با چه کم و کیف و به چه گروه‌هایی ارائه شود هنوز ابلاغ نشده و به محض ابلاغ آن بلافاصله اطلاع‌رسانی خواهد شد تا اتباع خارجی که با کارت آمایش معتبر مقیم ایران هستند بتوانند برای اخذ گواهینامه رانندگی اقدام کرده و تشکیل پرونده بدهند.

عجمی گفت: موضوع اعطای گواهینامه رانندگی به اتباع خارجی دارای کارت آمایش معتبر در سال ۱۳۹۷ همچون سال گذشته توسط اداره کل اتباع وزارت کشور پیگیری خواهد شد و امیدواریم که در سال جاری نوید بخش اجرایی شدن این موضوع باشیم.

مشاور استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خروج و مراجعت اتباع خارجی دارای کارت آمایش در اواخر سال ۱۳۹۶ به تصویب رسیده و به دلیل پایان سال و تعطیلات نوروزی دستورالعمل اجرایی آن اعلام نشد و به محض ابلاغ جزئیات اجرای آن به استان‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرکل امور اتباع خارجی خراسان رضوی در ادامه گفت: ما نیز مشتاق هستیم تا خروج و مراجعت اتباع خارجی دارای کارت آمایش در چارچوب ضوابط و مقرراتی که اعلام خواهد شد عملیاتی شود.

وی تأکید کرد: موضوعات مرتبط با مهاجرین افغانستانی مقیم ایران همواره در جلسات مقامات و دیپلمات‌های دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

عجمی خاطرنشان کرد: چنانچه در مذاکرات مقامات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان توافقاتی انجام پذیرد توافقات به اداره کل اتباع وزارت کشور اعلام می‌شود.

Recent Posts

وعده‌های شهردار تهران تحقق نیافت

عضو سابق شورای شهر گفت: عملکرد زاکانی به عنوان شهردار تهران طی سه ساله گذشته…

13 ساعت ago

کاهش ریسک بورس با رشد چه گروهی اتفاق می‌افتد؟

با تخلیه هیجانات تنش‌های سیاسی و افزایش عرضه ابتدا باید کاهش ریسک بورس اتفاق بیفتد…

14 ساعت ago

نحوه پیش‌بینی آینده‌های اقتصادی

پیش‌بینی آینده‌های اقتصادی در سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت فناوری‌های نوین و زیرساخت‌های پایدار، به عنوان راهبردی کلیدی…

20 ساعت ago

آینده صنعت گردشگری ایران

یونان شباهت‌های زیادی با ایران دارد، بیش از ۳۰ میلیون گردشگر را سالانه جذب می‌کند،…

20 ساعت ago

مدیریت مناطق جنگلی از نابودی تا فساد

در بازار چوب کشور یک ناترازی جدی فساد زا وجود دارد. مصرف چوب کشور در…

20 ساعت ago

نرخ رشد ماهانه دلار در سه دهه گذشته

به گزارش سرمایه فردا، توزیع نرخ رشد ماهانه دلار در بازار آزاد از ابتدای سال…

22 ساعت ago