آخرین اخبار

اطلاعات وزیر صمت از سامانه یکپارچه کامل نیست

به گزارش سرمایه فردا، سپهر دادجوی توکلی مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت در خصوص برخی گزارش‌ها از تصمیم شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو با تکذیب این گونه اظهارات گفت: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت خودرو وجود ندارد و تا تصمیم گیری بعدی اعضای شورا، آن هم با توجه به واقعیت‌های بازار، نرخ تورم و دیگر فاکتورهای مؤثر در قیمت تمام شده، کارگروه خودروی این شورا تصمیمات را پیشنهاد و اعضا شورا با توجه به همه فاکتورهای دخیل در بازار خودرو در خصوص اصلاح قیمت‌ها چه کاهش و چه افزایش تصمیم گیری می‌کنند. این امر در آینده نزدیک محتوم نیست.

وی با اشاره به اعلام قیمت ۵ محصول جدید از محصولات شرکت سایپا اظهار داشت: توجه کنیم که این محصولات شامل خودروهایی است که پیش از این در بازار وجود نداشته و با تأیید معاونت حمل و نقل وزارت صمت و تشخیص کارگروه شورا به عنوان محصولاتی جدید قیمت گذاری شده‌اند.

تکذیب افزایش قیمت خودرو

وی با تکذیب هر گونه افزایش قیمت خودروها در مقطع کنونی گفت: در سامانه شورای رقابت تمام مصوبات و همچنین تصمیمات شورا که شامل تأیید قیمت‌ها است وجود دارد.

توکلی تصریح کرد: اگرچه این قیمت‌ها، قیمت فروش درب کارخانه است و چیزی در حدود ۱۳ درصد برای خودروهای تولیدی و مونتاژی و ۲۰ درصد برای خودروهای وارداتی مطابق قانون و به عنوان هزینه مالیاتی، تعویض پلاک، بیمه، اسقاط و…. به آن اضافه می‌شود، اما مصرف کنندگان با مراجعه به این سامانه و رصد مصوبات مربوط می‌توانند ثبات قیمت‌ها و احیاناً هرگونه تغییر احتمالی را ملاحظه کنند.

خروج دلالان از بازار خودرو

وی تفسیر رکود به جای آرامش برای بازار خودرو را رد و خاطرنشان کرد: به هر تقدیر می‌توان مصادره به مطلوب کرد. نگاه مغرضانه در بازاری که تمیز نیست همیشه موجب انحراف از اهداف اصلی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: اکنون وفق گزارشات متعدد وزارت صمت تولید خودرو به نسبت مدت مشابه افزایش چشمگیری داشته است. اگر مصرف کننده حقیقی به بازار مراجعه کند راحت تر از گذشته می‌تواند محصول مورد نظر خود را با قوانین حمایتی تهیه کند. خالی شدن بازار از دلالان را به رکود تلقی کردن طبعاً ره به خطا بردن است.

سامانه یکپارچه، یک کار جمعی است

مدیر حوزه ریاست مرکز ملی رقابت در واکنش به اظهارات وزیر صمت در خصوص بی اطلاعی از سامانه یکپارچه اظهار داشت: هر جمله‌ای می‌تواند برای مردم تلقی کننده پاسکاری وظایف باشد و باید از این رویکرد پرهیز کرد. اطلاعات وزیر صمت در این خصوص کامل نیست معهذا در حال حاضر شورای رقابت مدیریت بازار خودرو را در دست دارد و از مشورت برخی نهادهای متخصص از جمله وزارت صمت در این حوزه کمک می‌گیرد.

وی افزود: با تقسیم کاری که در شورا پیش بینی شده در حوزه خودرو از یک خرد جمعی متکی به تجربیات سنوات پیش بهره می بریم و در خصوص نحوه عرضه این جمع‌بندی در زمان پیش از استقرار وزیر جدید صمت به نتیجه رسید و اکنون سامانه طرح یکپارچه به عنوان یک کار جمعی به محوریت معاونت حمل و نقل وزارت صمت صورت می‌گیرد./مهر

modir

Recent Posts

استراتژی خروج از زیان در صندوق‌های اهرمی؛ چگونه با ابزار اختیار خرید، ضرر را کنترل کنیم؟

در شرایطی که سرمایه‌گذاران صندوق‌های اهرمی با افت قیمت واحدهای عادی و زیان‌های سنگین مواجه‌اند،…

2 دقیقه ago

بحران حاشیه سود و توقف توسعه؛ چرا بورس ایران از نفس افتاده است؟

در سال‌های اخیر، بازار سرمایه ایران با مجموعه‌ای از سیاست‌های پولی، ارزی و انرژی‌محور مواجه…

48 دقیقه ago

از دانشگاه تا کارخانه؛ روایت یک زیست‌بوم نوآورانه

در حالی که بسیاری از صنایع کشور هنوز درگیر مدل‌های سنتی نوآوری هستند، گروه فولاد…

4 ساعت ago

چرخش تجاری چین؛ تهدیدی پنهان یا فرصت طلایی برای ایران؟

به گزارش سرمایه فردا، در گزارش تجارت خارجی چین در ماه ژوئیه، نشانه‌هایی از تغییرات…

19 ساعت ago

سرعت گرفتن دیپلماسی با بلاروس

سفر رئیس‌جمهور ایران به بلاروس پس از ۱۸ سال، نقطه عطفی در روابط تهران و…

20 ساعت ago

ایران در آستانه ورشکستگی آبی؛ بحران منابع آب به نقطه بی‌بازگشت نزدیک می‌شود

بحران آب در ایران از مرحله هشدار عبور کرده و اکنون به تهدیدی ملی بدل…

20 ساعت ago