آخرین اخبار

اطلاعات وزیر صمت از سامانه یکپارچه کامل نیست

به گزارش سرمایه فردا، سپهر دادجوی توکلی مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت در خصوص برخی گزارش‌ها از تصمیم شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو با تکذیب این گونه اظهارات گفت: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت خودرو وجود ندارد و تا تصمیم گیری بعدی اعضای شورا، آن هم با توجه به واقعیت‌های بازار، نرخ تورم و دیگر فاکتورهای مؤثر در قیمت تمام شده، کارگروه خودروی این شورا تصمیمات را پیشنهاد و اعضا شورا با توجه به همه فاکتورهای دخیل در بازار خودرو در خصوص اصلاح قیمت‌ها چه کاهش و چه افزایش تصمیم گیری می‌کنند. این امر در آینده نزدیک محتوم نیست.

وی با اشاره به اعلام قیمت ۵ محصول جدید از محصولات شرکت سایپا اظهار داشت: توجه کنیم که این محصولات شامل خودروهایی است که پیش از این در بازار وجود نداشته و با تأیید معاونت حمل و نقل وزارت صمت و تشخیص کارگروه شورا به عنوان محصولاتی جدید قیمت گذاری شده‌اند.

تکذیب افزایش قیمت خودرو

وی با تکذیب هر گونه افزایش قیمت خودروها در مقطع کنونی گفت: در سامانه شورای رقابت تمام مصوبات و همچنین تصمیمات شورا که شامل تأیید قیمت‌ها است وجود دارد.

توکلی تصریح کرد: اگرچه این قیمت‌ها، قیمت فروش درب کارخانه است و چیزی در حدود ۱۳ درصد برای خودروهای تولیدی و مونتاژی و ۲۰ درصد برای خودروهای وارداتی مطابق قانون و به عنوان هزینه مالیاتی، تعویض پلاک، بیمه، اسقاط و…. به آن اضافه می‌شود، اما مصرف کنندگان با مراجعه به این سامانه و رصد مصوبات مربوط می‌توانند ثبات قیمت‌ها و احیاناً هرگونه تغییر احتمالی را ملاحظه کنند.

خروج دلالان از بازار خودرو

وی تفسیر رکود به جای آرامش برای بازار خودرو را رد و خاطرنشان کرد: به هر تقدیر می‌توان مصادره به مطلوب کرد. نگاه مغرضانه در بازاری که تمیز نیست همیشه موجب انحراف از اهداف اصلی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: اکنون وفق گزارشات متعدد وزارت صمت تولید خودرو به نسبت مدت مشابه افزایش چشمگیری داشته است. اگر مصرف کننده حقیقی به بازار مراجعه کند راحت تر از گذشته می‌تواند محصول مورد نظر خود را با قوانین حمایتی تهیه کند. خالی شدن بازار از دلالان را به رکود تلقی کردن طبعاً ره به خطا بردن است.

سامانه یکپارچه، یک کار جمعی است

مدیر حوزه ریاست مرکز ملی رقابت در واکنش به اظهارات وزیر صمت در خصوص بی اطلاعی از سامانه یکپارچه اظهار داشت: هر جمله‌ای می‌تواند برای مردم تلقی کننده پاسکاری وظایف باشد و باید از این رویکرد پرهیز کرد. اطلاعات وزیر صمت در این خصوص کامل نیست معهذا در حال حاضر شورای رقابت مدیریت بازار خودرو را در دست دارد و از مشورت برخی نهادهای متخصص از جمله وزارت صمت در این حوزه کمک می‌گیرد.

وی افزود: با تقسیم کاری که در شورا پیش بینی شده در حوزه خودرو از یک خرد جمعی متکی به تجربیات سنوات پیش بهره می بریم و در خصوص نحوه عرضه این جمع‌بندی در زمان پیش از استقرار وزیر جدید صمت به نتیجه رسید و اکنون سامانه طرح یکپارچه به عنوان یک کار جمعی به محوریت معاونت حمل و نقل وزارت صمت صورت می‌گیرد./مهر

modir

Recent Posts

عملکرد فولاد ارفع زیر سایه مدیران کوتاه نگر | بی توجهی ارفع به زنجیره ارزش

عملکرد فولاد ارفع، نه‌تنها از فرصت‌های نوآوری عقب مانده‌اند، بلکه با تصمیمات مدیریتی کوتاه‌مدت و…

22 ساعت ago

آیا زمان مناسب برای خرید طلاست؟

در شرایطی که پس‌لرزه‌های جنگ ۱۲ روزه همچنان بازارهای مالی را دچار بی‌ثباتی کرده و…

1 روز ago

تسهیلات مشکوک‌الوصول و مدیران با مدارک نامرتبط در بانک ملت

در شرایطی که رقم بدهی‌های غیرجاری بانک ملت از ۱۹ هزار میلیارد تومان فراتر رفته…

1 روز ago

مطالبات معوق ۴ هزار میلیاردی بانک دی؛ چالشی فراتر از سوددهی‌های عددی

با وجود رشد درآمد عملیاتی و تلاش‌های مدیریتی جدید در سال ۱۴۰۳، بانک دی همچنان…

1 روز ago

فولاد کاوه جنوب کیش در گرداب ضعف مدیریت

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، در سال ۱۴۰۳ با وجود برخی دستاوردهای تولیدی، نتوانست بر…

1 روز ago

منطقه آزاد ماکو در مسیر توسعه

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو، با رونمایی از طرح‌هایی کلان که پیوندی عمیق با آینده ترانزیت…

1 روز ago