محسن باقری درباره پیشنهاد اختصاص بن الکترونیکی به کارگران اظهار کرد: در حال حاضر فروشگاههای بزرگ و زنجیرهای طرح کالابرگ الکترونیک را اجرا میکنند اما معتقدم کالابرگ الکترونیکی پیش خور کردن یارانه است و افراد وارد سامانه میشوند و یارانه کالابرگ خود را به نوعی پیش خور میکنند اما سوال این است که اگر در این طرح کالابرگ از طریق فروشگاههای بزرگ و زنجیرهای توزیع میشود چرا تعاونیهای مصرف و کارگری در این زمینه فعال نمیشوند؟
وی ادامه داد: اگر مبلغ یارانه کالابرگ الکترونیکی به تعاونیهای کارگری و تعاونیهای مصرف واگذار شود هم سرمایه کارگران به گردش در میآید و هم از محل سرمایه کارگران تعاونی ایجاد میشود.
به گفته باقری در حال حاضر بسیاری از کارخانهها تحت عنوان مزایا به کارگران خود کمکهای غیرنقدی میدهند تا از این طریق نیروهای خود را حفظ و انگیزه کار در آنها را تقویت کنند.
عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار تهران ادامه داد: انتظار نداریم که بن خواربار یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی کارگران وارد طرح کالابرگ شود بلکه پیشنهاد ما این است که مبلغ یارانه کالابرگ الکترونیکی را به تعاونیها واگذار کنند و خانوارهای کارگری از طریق تعاونیهای مصرف اقلام و مایحتاج مورد نیاز خود را تهیه کنند.
وی افزود: قبلا بن کارگری در اختیار کارگران قرار میگرفت که از طریق تعاونیها کالا توزیع میشد و در این زمینه هم دولت و هم کارفرما سهمی را میگذاشتند ولی به تدریج دولت سهم خود را حذف کرد و در حال حاضر کارفرمایان بن خواربار را میپردازند.
به گفته باقری تعاونیها سرمایههای اعضا و کارگران را تجمیع و به اتحادیه واریز میکنند،اتحادیه نیز سود را به کارگران برمیگرداند و با گرفتن بنهای خرید کالا بین آنها توزیع میکند./ایسنا
با وجود ظرفیتهای گسترده حملونقل ترکیبی در ایران، برخی چالشها مانع از بهرهبرداری کامل از…
توسعه ناوگان حملونقل دریایی میتواند هزینههای صادرات را تا ۳۰ درصد کاهش دهد، سرعت جابهجایی…
بدون تقویت تجارت امکان مقابله با تحریم ها و فشارهای اقتصادی وجود ندارد. اما خود…
نماد مبین در بورس با تقاضای بالا و بازدهی چشمگیر، به گزینهای مطمئن و جذاب…
شرکت پارس خودرو با وجود اینکه بازار خودرو ایران هنوز انحصاری مانده و واردات خودرو…
با ظهور شبکههای اجتماعی، ارتباط با مخاطبان دگرگون شده و بازآفرینی نقش روابط عمومیها در…