به گزارش سرمایه فردا ، امروز سه شنبه پنجم دی ۳۰ دستگاه اتوبوس ایران خودرو دیزل با حضور معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه و مدیران شرکت ایران خودرو دیزل به شهرداری اصفهان تحویل داده شد.
سعید ساکت معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان در حاشیه تحویل این اتوبوسها به خبرنگار ایمنا گفت: بخش اول قرارداد تحویل ۵۰ دستگاه اتوبس به شهرداری اصفهان انجام شد و ۲۰ دستگاه دیگر نیز در فاصل زمانی مشخص شده به شهرداری تحویل خواهد شد.
وی افزود: در تأمین اتوبوسهای دیزلی قرارداد تأمین ۵۰ اتوبوس ۱۲ متری با یک شرکت تولیدکننده دیگر نیز در حال پیگیری است. در حال حاضر بر مبنای اراده شهرداری اصفهان و تاکید شورای شهر اصفهان موضوع برقی سازی ناوگان پیگیری میشود. در همین راستا مذاکراتی نیز با ایران خودرو دیزل انجام شده است. به همین دلیل بعد از ارزیابی تعاملات برای اضافه کردن ناوگان اتوبوس برقی نیز هستیم.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: در شرایط کنونی موضوع توسعه زیرساختهای اتوبوس برقی نیز توسط معاونت حمل و نقل ترافیک دنبال میشد. به طوری که ده نقطه استقرار ایستگاههای شارژ اتوبوسهای برقی را دنبال کرده ایم. شارژرهای ۲۴۰ کیلووات را برای عرضه پیش بینی کرده ایم و هم اکنون با تولیدکنندگان در حال مذاکره هستیم. این زیرساخت سازی به عنوان یک مأموریت جدی از سوی شهردار تهران و شورای شهر اصفهان مورد توجه معاونت حمل و نقل قرار دارد.
ساکت تصریح کرد: در شرایط کنونی ظرفیت مورد نیاز برای ارائه خدمات استاندارد ۱۲۰۰ اتوبوس است به همین دلیل برای جوان سازی و ارائه خدمات در سرفاصله هی استاندارد موضوع ظرفیتهای جدید دنبال میشد. به همین دلیل تلاش میکنیم که در ۶ ما آینده به این تعداد اتوبوس برسیم. همینطور میانگین عمر اتوبوسهای اصفهان نیز به ۸ تا ۹ برسد و به نوعی جوان سازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز اتفاق بیفتد.
وی افزود: لذا در کنار منابع شهرداری پیگیری تعهدات ملی و تحویل ۱۴۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری اصفهان نیز دنبال میشود. در کنار این مساله پیگیر ظرفیتهای اصفهان برای مشارکت با سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز هستیم. امیدواریم در آینده نزدیک مذاکره با شرکتها برای ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل به نتیجه برسد.
داوود بحیرایی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا گفت: برای خدمت رسانی مطلوب به ۱۲۰۰ اتوبوس نیاز داریم که ۱۵۰ دستگاه با وزارت کشور و سازمان شهرداریها و دهداریهای کل کشور قرار داریم. با توجه به اینکه شهرداری اصفهان اعتبار این قرارداد را به طور کامل پرداخت کرده است امیدواریم این تعهدات به زودی انجام شود. همچنین قرارداد تحویل ۵۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری با یک شرکت خصوصی داریم که ۷ دستگاه تحویل داده است.
بحیرایی تصریح کرد: قرارداد تحویل ۵۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری از ایران خودرو دیزل داریم که هم اکنون ۳۰ دستگاه تحویل شده و مابقی نیز به زودی تحویل شده است. برنامه دریافت ۳۰ دستگاه اتوبوس برقی از ایران خودرو دیزل نیز در دستور کار داریم. از آنجایی که این شرکت خودروهای آماده دارد. در راستی حمایت از تولید داخل خرید از ایران خودرو دیزل در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: از سال گذشته آذر ماه ایستگاه شارژ خودرو برقی در اصفهان نصب شده است. با توجه به مجوز شورای شهر و شهرداری اصفهان ورود ۵۰ اتوبوس برقی در اصفهان به کار گرفته میشود.
بهمن سید احمدنیا معاون بازاریابی، فروش و صادرات شرکت ایران خودرو دیزل در گفتگو با خبرنگار ایمنا درباره برنامه این شرکت برای تأمین اتوبوس برای شهرداریهای کشور گفت: شرکت ایران خودرو دیزل سابقه طولانی در حوزه محصولت تجاری همچون اتوبوس، کامیون و … دارد. با توجه به مسائل مربوط به محیط زیست حرکت به سمت خودروهای برقی از خواستگاههای مهم است. به همین دلیل ایران خودرو دیزل به سمت خودرو برقی رفته است.
سید احمدنیا تصریح کرد: در شرایط کنونی حدود ۶۰ درصد از اتوبوس های برقی با قطعات داخلی تأمین میشود. پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای حرکت بازار به سمت تولید داخلی اتوبوس های برقی ضروری است. هم اکنون سالانه بیش از ۳ هزار خودرو برقی در سال میتوانی تولید کنیم.
وی افزود: قرارداد تأمین ۲۵۰۰ اتوبوس با سازمان شهرداریهای کل کشور دارد که فعلاً مشکلاتی در بخش واریزی وجود دارد که انشالله به زودی این مشکل حل میشود. بنابراین در مقطع کنونی با توجه به سالنهایی که شرکت ایران خودرو دیزل دارد مشکلی در زمینه تولید سه هزار اتوبوس برقی وجود ندارد. این مساله به سفارش شهرداریها و سازمانها بستگی دارد. اما در مقطع کنونی برخی نهادها در تأمین اعتبار با مشکل دارند. اما اگر این مساله رفع شود سفارش شهرداریها در مدت زمان ۳ تا ۴ ماهه تأمین خواهد شد.
معاون بازاریابی شرکت ایران خودرو دیزل تصریح کرد: هم اکنون باطری خودروهای برقی وارداتی هستند تا ضمانت کیفی برای ۸ سال داشته باشند. اما شرکتهای داخلی هم اخیر به سمت این محصولات رفته اند به طور قطع در صورتی که استانداردهای لازم را داشته باشد، ایران خودرو دیزل در راستای حمایت از تولید داخل به سمت تأمین قطعات از این شرکت ها حرکت خواهد کرد.
سید احمدنیا گفت: در حال حاضر اتوبوسهای ۱۲ متری برقی و دیزلی تولید میشد و اتوبوس ۱۸ متری برقی و دیزلی به صورت نمونه ارائه شده است. همچنین می نی بوس برقی نیز در نمایشگاهها معرفی شده و در بخش کامیونت نیز برنامه تولید مدل برقی داریم که در بخش خدمات شهرداری قابل استفاده هستند.
سگس او ادامه داد: البته فعلاً با توجه به اینکه محصولات برقی تکنولوژی بالاتری دارند قیمت بالاتری نسبت به مدلهای دیزل دارند. بنابراین با افزایش تولید تعدیل قیمت مدلهای برقی نیز انجام میشود. به طور قطع تأمین هوای پاک یک مسئولیت عمومی است و شرکت ایران خودرو دیزل نیز در این مسیر گام بر میدارد.
پورکیانی گفت: خسارت افت قیمت خودرو چالش برانگیز شده چون باید حق بیمه بالا برود…
گردشگری ایران ظرفیت جذب حدود ۵۰ میلیون گردشگر در سال دارد اما به واسطه تحریمها،…
معاملات بورس در حالی با هیجان بالا دنبال میشود که برخی سهامداران با تردید به…
نخستین همایش تجلیل از نخبگان و بانوان تراز انقلاب «نورا» صبح امروز (سهشنبه) در دانشگاه…
معاملات گروه خودرو خبر محور است و عمدتا نوسانگیرها یا پولهای داغ برای کسب بازدهی…
تاجیک گفت: در وضعیت کنونی، اگر اقدامات لازم آنطور که باید صورت نگیرد، در سال…