آخرین اخبار

آئین نامه‌های صنعت بیمه با بهره گیری از ذینفعان

به گزارش سرمایه فردا، علی بنیادی نائینی معاون توسعه بیمه مرکزی
در خصوص جزئیات اصلاح و تدوین آئین نامه‌های جدید بیمه مرکزی و نحوه قانونگذاری جدید گفت: مهمترین نظام‌های نوآوری در دنیا مبتنی بر «نظام نوآوری باز» است یعنی به جای این که مجموعه محدود به «تحقیق و پژوهش» خود یا به اصلاح «R&D» باشد، در حوزه‌های تولیدی و خدماتی و آئین نامه جدید از خرد جمعی استفاده می‌شود.در واقع نگاه فراتر می‌رود و با افراد متخصص خارج از رگولاتوری اعم از خارج فضای بیمه‌ای مانند فضای بانکی داخل کشور و یا حتی فضای خارج کشور ارتباط برقرار می‌شود تا بتوانیم دیدگاه‌های آنان را در حوزه اصلاح آئین نامه‌های کسب و کار داشته باشیم.

بنیادی افزود: برای اجرایی کردن این رویکرد در بیمه مرکزی در ابتدا اصلاح آئین نامه‌ها را در دستور کار قرار دادیم و آئین نامه‌هایی که در کسب و کارهای مختلف بیمه‌ای تأثیرگذار بودند را در اولویت قرار دادیم.

همچنین مقرر شد برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های فعالان بیمه‌ای، هم افزایی برای تدوین و اصلاح آئین نامه‌ها ایجاد شود.

وی افزود: در همین راستا مقرر شد، پیش نویس آئین نامه‌ها قبل از اجرا و ابلاغ، مورد نظرسنجی ذی نفعان قرار گیرد تا بتوانیم یک قانون پخته با یک استراتژی قابل اجرا و سود ده را اجرا کنیم.

علی بنیادی تصریح کرد: البته قبل از این نیز سندیکای بیمه گران ایران به عنوان نماینده شرکت‌های بیمه در این روند حضور داشته و بیمه مرکزی در طول اجرای آئین نامه‌ها از نظرات کارشناسی سندیکا استفاده می‌کرد. نماینده سندیکا زمان تصویب آئین نامه‌ها نیز در شورای عالی بیمه حضور دارد. اما ذی نفعان دیگری مانند: نمایندگان، کارگزاران بیمه‌ای، شرکت‌های ارزیابی خسارت و اکچوئرها در صنعت بیمه هستند که که بعضاً تشکل رسمی ندارند، لذا سعی کردیم قبل از تصویب آئین نامه‌هایی که به این ذی نفعان مربوط می‌شود، نظر کارشناسی آنان را نیز جویا شویم.

عضو هیأت عامل بیمه مرکزی گفت: با رویکرد جدیدی که در اصلاح تدوین آئین نامه‌ها در دستور کار قرار گرفته، بر آن شدیم آئین نامه‌ها پس از بررسی اولیه در کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه و قبل از این که در دستور کار شورای عالی بیمه قرار گیرد، بر روی سایت بیمه مرکزی بارگذاری شود تا تمام اصناف و افراد بتوانند آزادانه اظهار نظر اصلاحی همراه با راهکار ارائه دهند و این نظرات جمع بندی شده و سپس در کارگروهی که به همین منظور در بیمه مرکزی تشکیل شده، بررسی و در نهایت برای تصمیم گیری به شورای عالی بیمه ارائه می‌شود.

این مقام مسئول در بیمه مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در دور جدید کاری خود، تسهیل گری و تعامل با ارکان صنعت بیمه را در رأس برنامه‌های خود قرار داده است./مهر

modir

Recent Posts

وام مسکن ۸۰۰ میلیونی مسکن

وام مسکن ۸۰۰ میلیونی درحالی که بیش از ۵ ماه گذشته مصوب شده هنوز ابلاغ…

4 ساعت ago

کاهش ریسک‌های حقوقی با قراردادهای استاندارد

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: پیش‌تر به دلیل نبود قراردادهای استاندارد برای معاملات ملکی،…

5 ساعت ago

ادعای وزیر درباره قیمت خودرو

وزیر صنعت قیمت خودرو را تا ۳۵ درصد افزایش داد. حالا برای توجیه اقدام خود…

6 ساعت ago

تعارض منافع در مقررات نظام مهندسی

اعضا هیأت مدیره نظام مهندسی در یک تعارض منافع قرار دارند از سویی باید مدافع…

6 ساعت ago

استراتژی مدیریت اخلاقی

انگیزه‌های مدیریت اخلاقی را می‌توان: عدالت، انصاف و دیگر خواهی دانست. مدیریت اخلاقی اهداف سودآوری،…

6 ساعت ago

تاثیر معاملات بورس انرژی در ناترازی

عبدالخالق زاده گفت: معاملات بورس انرژی به دلیل وابستگی دولتی در منافع عرضه کنندگان تاثیر…

9 ساعت ago