بانک و بیمه

جزئیات  مدیریت ریسک و بیمه

به گزارش سرمایه فردا، مدیرعامل بیمه کوثر در همایش مدیریت ریسک و بیمه که با همت بیمه کوثر برگزار شده است، گفت: این همایش فرصتی برای شکل گیری گفتمان سازی در بین بازیگران مختلف است. در این همایش بیمه مرکزی و پژوهشکده بیمه را دارد. امیدواریم بتوانیم با همه بازیگران در صنعت بیمه یک قدم به جلو می رود.

ابوالفضل آقادادی افزود: حلقه فروش یکی از مهمترین مباحث در زنجیره ارزش آفرین در صنعت بیمه است. تعهد دیجیتال به جای تقابل با آن می تواند به این صنعت کمک کند. همچنین تخفیفات نادرست در برخی سایت ها که در رتبه شرکت ها و … تاثیرگذار است باید مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم در مسیر درستی در صنعت بیمه قرار بگیریم.

نیاکان رئیس پژوهشکده بیمه در این همایش گفت: اگر کسب و کاری فاقد کانال توزیع مناسب باشد بر سود آن کسب و کار تاثیر نامطلوب ایجاد خواهد کرد. در مقابل شرکت هایی که شبکه توزیع مناسبی دارند قدرت رقابت پذیری بالاتری دارند.

او افزود: دسترسی چندگانه به کانال های توزیع مانند اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی و… ضمن افزایش دسترسی به مشتریان این امکان را به آنها می دهد که به سرعت به نیازهای در حال تغییر مشتریان واکنش نشان دهد. نیاز به نوآوری و استفاده از ابزارهای دیجیتال و افزایش کارایی در توزیع محصولات بیش از هر زمان دیگری هم اکنون احساس می شود. صنعت باید به سمت توزیع مدرن برود. این مساله منجر به افزایش کارایی و افت هزینه ها و در نهایت بهبود رضایت مشتریان می شود.

بررسی تعامل شرکت ها با مشتریان

رئیس پژوهشکده بیمه درباره انواع راهبرد توزیع محصول تصریح کرد: هم اکنون سه راهبرد فشرده، راهبرد انحصاری و راهبرد انتخابی وجود دارد. راهبرد انحصاری یعنی بین یک یا چند فروشگاه عرضه شود تا ماهیت انحصاری آن حفظ شود. راهبرد فشرده یعنی فروش محصول در تعداد زیادی از فروشگاه و راهبرد انتخابی یعنی اینکه عرضه محصول در فروشگاه های در مکان های خاص است.

به گفته نیکان با توسعه شبکه های اجتماعی تعامل شرکت ها با مشتریان به صورت چندگانه انجام می شود که شامل تلفن و کانال های شبکه های اجتماعی و … است. این موضوع به افزایش کیفیت ارتباط با مشتریان است و تجربه مشتریان را در استفاده از محصول بهبود بخشیده است. در شرایط کنونی ایجاد تنوع در نقاط دسترسی از طریق رسانه های اجتماعی، اپلیکیشن ها و … کمک می کند تا انجام فرایندها سریعتر اتفاق بیفتد.

نیکان اظهار کرد: بیمه گران باید از تجربه های منحصر بفرد در ارتباط با مشتریان استفاده کنند و محصولات خاص را سفارشی سازی کنند تا بازاریابی آنها هدفمند شود. همچنین در محصول باید نوآوری ایجاد شود و در نهایت با همکاری با شرکت های دانش بنیان کمک میکند تا شرکت های بیمه راحتر تر بتوانند مسیرهای نوآوری را طی کنند.

در ادامه او بر استفاده از کانال های چندگانه برای افزایش دسترسی تاکید کرد: شرکت های بیمه می توانند از طریق این کانال داده های بیشتری را از مشتریان دریافت و آنها را تحلیل کنند و راهبردهای بازاریابی بهتری را اتخاذ کنند تا در نهایت بتوانند حجم فروش محصولات را ارتقا دهند.

او افزود: نمایندگی های بیمه ای ارتباط با مشتری را به صورت رودرو، تلفنی، از طریق سایت و … انجام می شود. این ارتباط باید منجر به دریافت داده هایی شود که به ارتقای خدمات شرکت منجر شود تا در نهایت به وفاداری مشتریان ختم شود. در حال حاضر مشتریان به صورت آنلاین خدمات را بررسی می کنند اما به دلیل اینکه اطلاعات کامل ندارند ترجیح می دهند به صورت حضوری و آفلاین خرید خود را انجام دهند.

برگزاری همایش ریسک و بیمه برای ارتقای سطح خدمات

جافری دبیر همایش مدیریت ریسک و بیمه با تبریک چهاردهمین سالگرد تاسیس بیمه کوثر گفت: بیمه کوثر در مسیر رسیدن به اهداف خود و حضوری اثرگذار در صنعت بیمه و تقویت روحیه پژوهشگری بیش از یک دهه است که  همایش مدیریت ریسک را برگزار می کند. تاکنون جلسات متعددی در شورای سیاستگذاری همایش برگزار شده و موضوعات مختلفی مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت بررسی چالش و راهکارهای شبکه موضوع یازدهمین دوره همایش انتخاب شد.

او افزود: صنعت بیمه در نیمه دوم قران بیستم در کشورهای توسعه یافته رشد قابل توجهی داشته است. به طوری که حق بیمه های دریافتی به صورت چشمگیری افزایش داشته و این حکایت از اهمیت صنعت بیمه در آن کشورها بوده است. مهمترین دلیل موفقیت صنعت بیمه شبکه فروش است. در کشور ما یکی از عوامل موثر در ارائه خدمات بیمه ای از این رو باید به این بخش توجه ویژه ای شود چراکه می تواند در دستیابی شرکت به اهداف آنها کمک کند. در مقابل اگر این بخش چالش داشته باشد می تواند به توسعه نیافتگی صنعت بیمه و اختلال در فرهنگ بیمه گری می شود.

دبیر همایش مدیریت ریسک و بیمه گفت: بعد از فراخوان همایش ۴۵ مقاله ارسال و بعد از داوری ۹ همایش منتخب شدند و در نهایت سه مقاله به برای ارائه به صورت ویدیو در آپارات و… منتشر می شود. در نهایت ۳ مقاله در بخش چاپ و سه مقاله به صورت پوستری و … منتشر می شود. همچنین در بخش پایانی همایش از این مقالات تقدیر خواهد شد.

 

 

modir

Recent Posts

عملکرد ضعیف شرکت محصولات کاغذی تاسیکو

شرکت محصولات کاغذی لطیف و کاوه از شرکت های وابسته به گروه صنعت سلولزی تأمین…

4 ساعت ago

عقب‌ماندن ایران از توسعه‌ زیرساختی عربستان و امارات

عربستان سعودی و امارات متحده عربی در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی روی توسعه‌…

4 ساعت ago

نظارت بر طرح پتروشیمیایی توسط شرکت بازرسی کیفیت

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد نظارت بر یکی از بزرگترین طرح ذخیره‌سازی و صادرات فرآورده‌های…

4 ساعت ago

رابطه شیوع بیماری‌های عفونی با اقتدارگرای حکومت‌ها

به گزارش سرمایه فردا، در حالی که در مستبدترین کشورها میزان شیوع بیماری‌های عفونی، سه…

4 ساعت ago

اعتبار برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران چگونه است؟

روند تامین اعتبار جهت پرداخت مطالبات گندم‌کاران همیشه با تاخیر همراه بوده است. ۲۵۰ همت…

7 ساعت ago

افزایش یارانه یا تخصیص سبد کالا برای مردم

دولت برای تامین اعتبار یارانه نقدی از تنخواه استفاده می کند که نشانه کسری اعتبار…

8 ساعت ago