https://s21.uupload.ir/files/hamed20/IMG_20240429_140735.jpg
https://s21.uupload.ir/files/hamed20/IMG_20240429_140735.jpg

علی زارعی با اشاره به موقعیت استراتژیک منطقه آزاد اروند که به بنادر خرمشهر و بصره نزدیک است، گفت: با توجه به موقعیت این منطقه و توسعه زیرساخت های حمل و نقلی و همچنین استقرار صنایع، صادرات منطقه آزاد اروند یک میلیارد دلاری می شود.

به گزارش سرمایه فردا، علی زارعی مدیرعامل منطقه آزاد اروند با بیان اینکه ۹۲۰۰ هکتار محدوده صنعتی در منطقه آزاد اروند وجود دارد، گفت: در حال حاضر شرکت هایی مختلف از نفت و گاز، الکترونیک، بسته بندی و… در بخش صنعتی منطقه آزاد اروند وجود دارند. محصولات این سایت صنعتی به کشورهای دیگر در حوزه خلیج فارس صادرات می شوند. به همین دلیل نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می کنند.
او با بیان اینکه نزدیکی منطقه آزاد اروند به بصره و خرمشهر ظرفیت ترانزیتی بالای برای این منطقه ایجاد کرده است، افزود: در سال‌های اخیر صادرات از این منطقه افزایش یافته و امسال به دنبال این هستیم که صادرات منطقه آزاد اروند به یک میلیارد دلار برسد.
او با اشاره به اینکه منطقه آزاد اروند در میان مناطق آزاد رتبه نخست در فعال بودن کسب و کارها را بدست آورده است، اظهار کرد: این منطقه با تسهیل شرایط سرمایه گذاری و ارائه بسته های موثر سرمایه گذاری توانسته شرایط خوبی برای اقتصاد منطقه و حتی کشور ایجاد کند. در میان مناطق سایر کشورهای همسایه نیز عملکرد منطقه آزاد اروند در بخش سهولت کسب و کار قابل قبول بوده است‌.

۱۳۶ بسته سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند اجرایی شد

زارعی با تاکید بر اینکه تا امروز ۱۳۶ بسته سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند اجرایی شده است، اظهار کرد: مجوزهای لازم برای بسته های سرمایه گذاری در دست اقدام است. چشم انداز فعالیت های اقتصادی این منطقه رونق اقتصادی و افزایش صادرات است که می تواند به اشتغال و ایجاد ارزش افزوده در اروند کمک کند.
او با تاکید بر اینکه در چند وقت اخیر برای ۲۷ هزار میلیارد تومان مجوز سرمایه گذاری صادر شده است، اظهار کرد: این پروژه ها هم اکنون آغاز شده اند. یکی از مهمترین پروژه های این منطقه که به نوعی با رویکرد مسیولیتهای اجتماعی انجام می شود ساخت پل خرمشهر است که تا پایان دولت به بهره برداری خواهد رسید‌.
او افزود: همچنین در بخش مسیولیتهای اجتماعی حدود ۵۰۰ عنوان فعالیت سال گذشته انجام شده است. همچنین اشتغالی ۸۸۰۰ نفری ایجاد شد که نسبت به سال های قبل تر رشد قابل توجهی داشته است.
او با تاکید بر اینکه در منطقه آزاد محصولات مختلف تولید می شود و بخشی از این محصولات به بازار عراق صادر می شود، اظهار کرد: تنوع محصولات تولیدی منطقه آزاد اروند بسیار بالاست. بخشی از این محصولات به مصالح ساختمانی، فراوردهای نفتی و… بر می گردد که در بازار کشورهای همسایه مانند عراق مشتری زیادی دارند.