واگذاری اخیر باشگاه سرخابی ها به دو هلدینگ پتروشیمی و بانکی قطعا با منطق سودآوری انجام نشده اند. پس فشار دولت پشت این موضوع قرار دارد. در حالی که سرنوشت بنگاههای دولتی که با این روش خصولتی شدند چیزی جز بلاتکلیفی نیست.
خصوصی سازی خودروسازان ها نیز درگیر همین روند شده است. دولت تاکنون در اجرای آنها تنها شعار داده است. اما چرا خصوصی سازی خودروسازان حساسیت بیشتری نسبت به باشگاه های فوتبال دارد؟
فعالیت ۱۰۰ نوع از بنگاههای صنعتی و خدماتی و اشتغال یک میلیون نفری تحت تاثیر صنعت خودرو هستند. اما با سیاست قیمت گذاری دستوری دولت و شعار پوشالی خصوصی سازی خودروسازی ها نتیجه نداده است.
به همین دلیل از قطعه ساز، کارگر تا خودرو سوار در زیان می روند. دولت تاکنون در بازار خودرو بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رانت به دلالان داده است.اما نه تنها منجر به رضایت مردم نشد بلکه خودروها همچنان کیفیتی رقابتی ندارند.
گروه فولاد مبارکه با اجرای بسته سرمایهگذاری «مسیر ماندگار» در استانهای مختلف کشور، گامهای بلندی…
در تابستان ۱۴۰۴، نرخ بیکاری به ۷.۴ درصد رسید و اشتغال جوانان با کاهش ۰.۴…
در حالی که آزادسازی واردات بهعنوان راهی برای عبور از تحریمها مطرح شده، مسیرهای غیرشفاف…
با وجود تصویب و ابلاغ آییننامه واردات خودروهای دستدوم در مرداد ۱۴۰۴، مجموعهای از شروط…
رئیس مؤسسه تحقیقات آب کشور با تأکید بر ضرورت عبور از روشهای سنتی در مدیریت…
رئیس انجمن علوم صوتی ایران، گفت: علوم صوتی در تشخیصهای زیستی مانند سونوگرافی گرفته تا…