ویدئو

باشگاه ها خصولتی شدند و خودروسازان همچنان گرفتار

واگذاری اخیر باشگاه سرخابی ها به دو هلدینگ پتروشیمی و بانکی قطعا با منطق سودآوری انجام نشده اند.  پس فشار دولت پشت این موضوع قرار دارد. در حالی که سرنوشت بنگاه‌های دولتی که با این روش خصولتی شدند چیزی جز بلاتکلیفی نیست.
خصوصی سازی خودروسازان ها نیز درگیر همین روند شده است. دولت تاکنون در اجرای آنها تنها شعار داده است. اما چرا خصوصی سازی خودروسازان حساسیت بیشتری نسبت به باشگاه های فوتبال دارد؟
 فعالیت ۱۰۰ نوع از بنگاه‌های صنعتی و خدماتی و اشتغال یک میلیون نفری تحت تاثیر صنعت خودرو هستند. اما با سیاست قیمت گذاری دستوری دولت و شعار پوشالی خصوصی سازی خودروسازی ها نتیجه نداده است.
به همین دلیل از  قطعه ساز، کارگر تا خودرو سوار در زیان می روند. دولت تاکنون در بازار خودرو بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رانت به دلالان داده است.اما نه تنها منجر به رضایت مردم نشد بلکه خودروها همچنان کیفیتی رقابتی ندارند.

modir

Recent Posts

از انفجار پیجرها تا تحریم تل‌آویو

در نخستین سالگرد انفجار خونین پیجرها، حزب‌الله با تأکید بر زوال قطعی رژیم صهیونیستی، مجروحان…

7 ساعت ago

اقتصاد ترامپی؛ بازگشت دولت در لباس بازار

چهار دهه پس از تثبیت نئولیبرالیسم در آمریکا، دونالد ترامپ با ترکیبی متناقض از مقررات‌زدایی…

7 ساعت ago

ایران و چین؛ بازسازی دفاعی در سایه افول روسیه

پس از پایان جنگ ۱۲ روزه، رسانه‌های بین‌المللی با تمرکز بر روابط دفاعی ایران و…

7 ساعت ago

وضعیت کالاهای اساسی در سفره خانوارهای ایرانی

در سال ۱۴۰۴، جهش نرخ ارز، حذف تدریجی ارز ترجیحی و کاهش یارانه‌ها موجب شده…

7 ساعت ago

خودروهای خارجی گران می شوند؟

اختلاف میان دولت و مجلس بر سر تعرفه واردات خودرو، با رأی هیئت تطبیق مقررات…

7 ساعت ago

مرگ کرک؛ بن‌بست حقیقت در دو قطبی آمریکایی

ترور چارلی کرک، فعال برجسته محافظه‌کار، نه‌تنها فضای سیاسی آمریکا را در شوک فرو برد،…

7 ساعت ago