واگذاری اخیر باشگاه سرخابی ها به دو هلدینگ پتروشیمی و بانکی قطعا با منطق سودآوری انجام نشده اند. پس فشار دولت پشت این موضوع قرار دارد. در حالی که سرنوشت بنگاههای دولتی که با این روش خصولتی شدند چیزی جز بلاتکلیفی نیست.
خصوصی سازی خودروسازان ها نیز درگیر همین روند شده است. دولت تاکنون در اجرای آنها تنها شعار داده است. اما چرا خصوصی سازی خودروسازان حساسیت بیشتری نسبت به باشگاه های فوتبال دارد؟
فعالیت ۱۰۰ نوع از بنگاههای صنعتی و خدماتی و اشتغال یک میلیون نفری تحت تاثیر صنعت خودرو هستند. اما با سیاست قیمت گذاری دستوری دولت و شعار پوشالی خصوصی سازی خودروسازی ها نتیجه نداده است.
به همین دلیل از قطعه ساز، کارگر تا خودرو سوار در زیان می روند. دولت تاکنون در بازار خودرو بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رانت به دلالان داده است.اما نه تنها منجر به رضایت مردم نشد بلکه خودروها همچنان کیفیتی رقابتی ندارند.
نشست تخصصی پیششتابدهی جشنواره ملی دال، گامی عملیاتی برای ورود نوآوریهای بیمهای به زیستبوم اینشورتک…
همزمان با طرح اتهامات امنیتی از سوی آمریکا، انگلیس و هلند، جمهوری اسلامی ایران این…
در حالی که کمبود نیروی کار در صنعت ایران به چالشی جدی بدل شده، برخی…
در دو دهه اخیر، سهم اشتغال کشاورزی و صنعت در ایران بهطرز نگرانکنندهای کاهش یافته…
در پی تشدید خرید نفت هند از روسیه، واشنگتن با اعمال تعرفههای اقتصادی و لحن…
پس از درگیری ۱۲ روزه میان ایران و رژیم صهیونیستی، تمرکز دو طرف از حملات…