واگذاری اخیر باشگاه سرخابی ها به دو هلدینگ پتروشیمی و بانکی قطعا با منطق سودآوری انجام نشده اند. پس فشار دولت پشت این موضوع قرار دارد. در حالی که سرنوشت بنگاههای دولتی که با این روش خصولتی شدند چیزی جز بلاتکلیفی نیست.
خصوصی سازی خودروسازان ها نیز درگیر همین روند شده است. دولت تاکنون در اجرای آنها تنها شعار داده است. اما چرا خصوصی سازی خودروسازان حساسیت بیشتری نسبت به باشگاه های فوتبال دارد؟
فعالیت ۱۰۰ نوع از بنگاههای صنعتی و خدماتی و اشتغال یک میلیون نفری تحت تاثیر صنعت خودرو هستند. اما با سیاست قیمت گذاری دستوری دولت و شعار پوشالی خصوصی سازی خودروسازی ها نتیجه نداده است.
به همین دلیل از قطعه ساز، کارگر تا خودرو سوار در زیان می روند. دولت تاکنون در بازار خودرو بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رانت به دلالان داده است.اما نه تنها منجر به رضایت مردم نشد بلکه خودروها همچنان کیفیتی رقابتی ندارند.
آتشبس میان ایران و اسرائیل برقرار شده، اما آیا این سکوت، آرامشی پیش از طوفان…
در حال حاضر ۴ هزار آپارتمان آسیب دیده که ۵۰۰ واحد به ساخت مجدد نیاز…
ارائه وامهای کمبهره و بلندمدت برای اجاره یا خرید مسکن نیز میتواند به افزایش قدرت…
فولاد مبارکه با تحقق تولید و صادرات فراتر از برنامه، جایگاه خود را بهعنوان یکی…
پیشبینی هوا در روزهای آینده شامل بارندگی در مناطق شمالی کشور و گرد و غبار…
نگاه به مسئله اتباع در اقتصاد ایران تنها نباید به ارزان بودن باشد و این…