ویدئو

باشگاه ها خصولتی شدند و خودروسازان همچنان گرفتار

واگذاری اخیر باشگاه سرخابی ها به دو هلدینگ پتروشیمی و بانکی قطعا با منطق سودآوری انجام نشده اند.  پس فشار دولت پشت این موضوع قرار دارد. در حالی که سرنوشت بنگاه‌های دولتی که با این روش خصولتی شدند چیزی جز بلاتکلیفی نیست.
خصوصی سازی خودروسازان ها نیز درگیر همین روند شده است. دولت تاکنون در اجرای آنها تنها شعار داده است. اما چرا خصوصی سازی خودروسازان حساسیت بیشتری نسبت به باشگاه های فوتبال دارد؟
 فعالیت ۱۰۰ نوع از بنگاه‌های صنعتی و خدماتی و اشتغال یک میلیون نفری تحت تاثیر صنعت خودرو هستند. اما با سیاست قیمت گذاری دستوری دولت و شعار پوشالی خصوصی سازی خودروسازی ها نتیجه نداده است.
به همین دلیل از  قطعه ساز، کارگر تا خودرو سوار در زیان می روند. دولت تاکنون در بازار خودرو بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رانت به دلالان داده است.اما نه تنها منجر به رضایت مردم نشد بلکه خودروها همچنان کیفیتی رقابتی ندارند.

modir

Recent Posts

جنگنده‌های روسی و چینی در معادلات پنهان قدرت

در حالی که مقام‌های رسمی ایران و روسیه خرید جنگنده‌های پیشرفته را تکذیب یا محدود…

5 ساعت ago

طارمی در داربی یونان

درخشش مهدی طارمی در داربی یونان برابر آاک آتن، نه‌تنها جایگاه او را در ترکیب…

7 ساعت ago

تکواندوی ایران در شوک

در جریان بیست‌وهفتمین دوره مسابقات جهانی تکواندو در ووشی چین، سه مدال‌آور المپیک پاریس از…

7 ساعت ago

ایلان ماسک در جنگ روایت‌ها

ایلان ماسک با رونمایی از «گروکی‌پدیا»، دانشنامه‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی، وارد میدان تازه‌ای از…

9 ساعت ago

بورس در تعادل هوشمند

گزارش‌های فصلی فراتر از انتظار و تحرکات قابل توجه در صندوق‌های اهرمی و قراردادهای اختیار…

10 ساعت ago

بازتعریف نظم منطقه‌ای اکو

در شرایطی که جهان به‌سوی بازتعریف بلوک‌های منطقه‌ای و تقویت همکاری‌های چندجانبه حرکت می‌کند، سازمان…

11 ساعت ago