ویدئو

باشگاه ها خصولتی شدند و خودروسازان همچنان گرفتار

واگذاری اخیر باشگاه سرخابی ها به دو هلدینگ پتروشیمی و بانکی قطعا با منطق سودآوری انجام نشده اند.  پس فشار دولت پشت این موضوع قرار دارد. در حالی که سرنوشت بنگاه‌های دولتی که با این روش خصولتی شدند چیزی جز بلاتکلیفی نیست.
خصوصی سازی خودروسازان ها نیز درگیر همین روند شده است. دولت تاکنون در اجرای آنها تنها شعار داده است. اما چرا خصوصی سازی خودروسازان حساسیت بیشتری نسبت به باشگاه های فوتبال دارد؟
 فعالیت ۱۰۰ نوع از بنگاه‌های صنعتی و خدماتی و اشتغال یک میلیون نفری تحت تاثیر صنعت خودرو هستند. اما با سیاست قیمت گذاری دستوری دولت و شعار پوشالی خصوصی سازی خودروسازی ها نتیجه نداده است.
به همین دلیل از  قطعه ساز، کارگر تا خودرو سوار در زیان می روند. دولت تاکنون در بازار خودرو بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رانت به دلالان داده است.اما نه تنها منجر به رضایت مردم نشد بلکه خودروها همچنان کیفیتی رقابتی ندارند.

modir

Recent Posts

مانیفست هویت جمعی

فیلم «سینما شهر قصه» ساخته کیوان علی‌محمدی و علی‌اکبر حیدری، نه صرفاً یک اثر سینمایی،…

2 ساعت ago

از خیانت تا محاکمه

ماجرای مرگ مشکوک زن جوانی در اسلامشهر، از سقوط ناگهانی او در خیابان آغاز شد…

2 ساعت ago

قتل در درگیری خیابانی

ماجرای درگیری یک جوان افغان با مسعود، جوان ایرانی در جنوب تهران، از یک اعتراض…

2 ساعت ago

ترامپ و فصل تازه بی‌قانونی

موج تازه عفوهای دونالد ترامپ، نه تنها پرونده‌های سنگین فساد و جرایم مالی را از…

2 ساعت ago

زاگرس میان همایش و فراموشی

نماینده ویژه سازمان برنامه و بودجه برای احیای جنگل‌های زاگرس منصوب شد، اما بخش عمده…

2 ساعت ago

پشت درهای بسته؛ مطالبه شفافیت مقررات

کارزاری تازه با امضای چهره‌های سرشناس خواستار دسترسی عمومی به جلسات تصویب مقررات شده است؛…

3 ساعت ago