ویدئو

باشگاه ها خصولتی شدند و خودروسازان همچنان گرفتار

واگذاری اخیر باشگاه سرخابی ها به دو هلدینگ پتروشیمی و بانکی قطعا با منطق سودآوری انجام نشده اند.  پس فشار دولت پشت این موضوع قرار دارد. در حالی که سرنوشت بنگاه‌های دولتی که با این روش خصولتی شدند چیزی جز بلاتکلیفی نیست.
خصوصی سازی خودروسازان ها نیز درگیر همین روند شده است. دولت تاکنون در اجرای آنها تنها شعار داده است. اما چرا خصوصی سازی خودروسازان حساسیت بیشتری نسبت به باشگاه های فوتبال دارد؟
 فعالیت ۱۰۰ نوع از بنگاه‌های صنعتی و خدماتی و اشتغال یک میلیون نفری تحت تاثیر صنعت خودرو هستند. اما با سیاست قیمت گذاری دستوری دولت و شعار پوشالی خصوصی سازی خودروسازی ها نتیجه نداده است.
به همین دلیل از  قطعه ساز، کارگر تا خودرو سوار در زیان می روند. دولت تاکنون در بازار خودرو بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رانت به دلالان داده است.اما نه تنها منجر به رضایت مردم نشد بلکه خودروها همچنان کیفیتی رقابتی ندارند.

modir

Recent Posts

فولاد مبارکه؛ پیشران توسعه متوازن صنعتی ایران

گروه فولاد مبارکه با اجرای بسته سرمایه‌گذاری «مسیر ماندگار» در استان‌های مختلف کشور، گام‌های بلندی…

6 دقیقه ago

رشد اشتغال ۱۴۰۴ ادامه می یابد؟

در تابستان ۱۴۰۴، نرخ بیکاری به ۷.۴ درصد رسید و اشتغال جوانان با کاهش ۰.۴…

59 دقیقه ago

واردات در سایه رانت

در حالی که آزادسازی واردات به‌عنوان راهی برای عبور از تحریم‌ها مطرح شده، مسیرهای غیرشفاف…

3 ساعت ago

واردات خودرو در بن‌بست اجرا

با وجود تصویب و ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای دست‌دوم در مرداد ۱۴۰۴، مجموعه‌ای از شروط…

3 ساعت ago

آب در مسیر هوشمندسازی

رئیس مؤسسه تحقیقات آب کشور با تأکید بر ضرورت عبور از روش‌های سنتی در مدیریت…

6 ساعت ago

کاربردهای علوم صوتی چیست؟

رئیس انجمن علوم صوتی ایران، گفت: علوم صوتی در تشخیص‌های زیستی مانند سونوگرافی گرفته تا…

7 ساعت ago