واگذاری اخیر باشگاه سرخابی ها به دو هلدینگ پتروشیمی و بانکی قطعا با منطق سودآوری انجام نشده اند. پس فشار دولت پشت این موضوع قرار دارد. در حالی که سرنوشت بنگاههای دولتی که با این روش خصولتی شدند چیزی جز بلاتکلیفی نیست.
خصوصی سازی خودروسازان ها نیز درگیر همین روند شده است. دولت تاکنون در اجرای آنها تنها شعار داده است. اما چرا خصوصی سازی خودروسازان حساسیت بیشتری نسبت به باشگاه های فوتبال دارد؟
فعالیت ۱۰۰ نوع از بنگاههای صنعتی و خدماتی و اشتغال یک میلیون نفری تحت تاثیر صنعت خودرو هستند. اما با سیاست قیمت گذاری دستوری دولت و شعار پوشالی خصوصی سازی خودروسازی ها نتیجه نداده است.
به همین دلیل از قطعه ساز، کارگر تا خودرو سوار در زیان می روند. دولت تاکنون در بازار خودرو بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رانت به دلالان داده است.اما نه تنها منجر به رضایت مردم نشد بلکه خودروها همچنان کیفیتی رقابتی ندارند.
افزایش بهرهوری در معادن امروز دیگر تنها به معنای استخراج بیشتر نیست، بلکه به معنای…
افزایش رفتارهای پرخاشگرانه و استفاده از الفاظ رکیک توسط برخی زنان در جامعه، بحثی جدی…
حضور سلبریتیها در دانشگاه، بیمارستان یا مراسم فرهنگی، دیگر تنها یک همراهی ساده نیست؛ این…
تعقیب و گریز مرد سابقهدار که با سلاح سرد در محلهای از غرب تهران ایجاد…
پرونده قتل حبیب، پیرمرد ۹۰ ساله ایرانی که در جریان درگیری با یک جوان عربستانی…
با نزدیک شدن به دور دوم انتخابات ریاستجمهوری شیلی، رقابت میان ژانت خارا، وزیر پیشین…