ویدئو

باشگاه ها خصولتی شدند و خودروسازان همچنان گرفتار

واگذاری اخیر باشگاه سرخابی ها به دو هلدینگ پتروشیمی و بانکی قطعا با منطق سودآوری انجام نشده اند.  پس فشار دولت پشت این موضوع قرار دارد. در حالی که سرنوشت بنگاه‌های دولتی که با این روش خصولتی شدند چیزی جز بلاتکلیفی نیست.
خصوصی سازی خودروسازان ها نیز درگیر همین روند شده است. دولت تاکنون در اجرای آنها تنها شعار داده است. اما چرا خصوصی سازی خودروسازان حساسیت بیشتری نسبت به باشگاه های فوتبال دارد؟
 فعالیت ۱۰۰ نوع از بنگاه‌های صنعتی و خدماتی و اشتغال یک میلیون نفری تحت تاثیر صنعت خودرو هستند. اما با سیاست قیمت گذاری دستوری دولت و شعار پوشالی خصوصی سازی خودروسازی ها نتیجه نداده است.
به همین دلیل از  قطعه ساز، کارگر تا خودرو سوار در زیان می روند. دولت تاکنون در بازار خودرو بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رانت به دلالان داده است.اما نه تنها منجر به رضایت مردم نشد بلکه خودروها همچنان کیفیتی رقابتی ندارند.

modir

Recent Posts

آغاز فرآیند شتاب‌دهی ایده‌های برتر در صنعت بیمه ایران

نشست تخصصی پیش‌شتابدهی جشنواره ملی دال، گامی عملیاتی برای ورود نوآوری‌های بیمه‌ای به زیست‌بوم اینشورتک…

2 ساعت ago

اتهامات امنیتی هماهنگ غرب علیه ایران؛ کارزار جدید در سایه جنگ اطلاعاتی

همزمان با طرح اتهامات امنیتی از سوی آمریکا، انگلیس و هلند، جمهوری اسلامی ایران این…

7 ساعت ago

ریشه واقعی بحران کمبود نیروی کار در صنعت

در حالی که کمبود نیروی کار در صنعت ایران به چالشی جدی بدل شده، برخی…

7 ساعت ago

زنگ خطری برای اقتصاد مولد

در دو دهه اخیر، سهم اشتغال کشاورزی و صنعت در ایران به‌طرز نگران‌کننده‌ای کاهش یافته…

7 ساعت ago

بحران انرژی و تعرفه‌های تنبیهی؛ چالش‌های جدید در روابط هند و آمریکا

در پی تشدید خرید نفت هند از روسیه، واشنگتن با اعمال تعرفه‌های اقتصادی و لحن…

7 ساعت ago

بازسازی دفاعی ایران و اسرائیل پس از جنگ ۱۲ روزه

پس از درگیری ۱۲ روزه میان ایران و رژیم صهیونیستی، تمرکز دو طرف از حملات…

7 ساعت ago