واگذاری اخیر باشگاه سرخابی ها به دو هلدینگ پتروشیمی و بانکی قطعا با منطق سودآوری انجام نشده اند. پس فشار دولت پشت این موضوع قرار دارد. در حالی که سرنوشت بنگاههای دولتی که با این روش خصولتی شدند چیزی جز بلاتکلیفی نیست.
خصوصی سازی خودروسازان ها نیز درگیر همین روند شده است. دولت تاکنون در اجرای آنها تنها شعار داده است. اما چرا خصوصی سازی خودروسازان حساسیت بیشتری نسبت به باشگاه های فوتبال دارد؟
فعالیت ۱۰۰ نوع از بنگاههای صنعتی و خدماتی و اشتغال یک میلیون نفری تحت تاثیر صنعت خودرو هستند. اما با سیاست قیمت گذاری دستوری دولت و شعار پوشالی خصوصی سازی خودروسازی ها نتیجه نداده است.
به همین دلیل از قطعه ساز، کارگر تا خودرو سوار در زیان می روند. دولت تاکنون در بازار خودرو بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رانت به دلالان داده است.اما نه تنها منجر به رضایت مردم نشد بلکه خودروها همچنان کیفیتی رقابتی ندارند.
بندر شهید رجایی بهعنوان بزرگترین بندر تجاری ایران، نقشی حیاتی در تجارت دریایی، تأمین کالاهای…
مشاهدات حاکی از این است که دلایلی نظیر تغییر نحوه محاسبه ارز وارداتی، صادرات بیرویه،…
پراگماتیسم، رویکردی فلسفی است که بهجای پایبندی به اصول ثابت، بر کاربرد عملی، نتایج قابل…
کارشناسان درباره یارانه پنهان در ایران پیشنهاد میکنند که به جای حذف کامل یارانهها، واقعیسازی…
قیمت اونس طلا در روزهای اخیر افت قابل توجهی داشته حالا گفته میشود بخشی وارد…
آلارا چپترز امسال همکاری با سلبریتیهای مطرح صنعت مد، تمرکز بر پایداری و محیطزیست، حضور…