واگذاری اخیر باشگاه سرخابی ها به دو هلدینگ پتروشیمی و بانکی قطعا با منطق سودآوری انجام نشده اند. پس فشار دولت پشت این موضوع قرار دارد. در حالی که سرنوشت بنگاههای دولتی که با این روش خصولتی شدند چیزی جز بلاتکلیفی نیست.
خصوصی سازی خودروسازان ها نیز درگیر همین روند شده است. دولت تاکنون در اجرای آنها تنها شعار داده است. اما چرا خصوصی سازی خودروسازان حساسیت بیشتری نسبت به باشگاه های فوتبال دارد؟
فعالیت ۱۰۰ نوع از بنگاههای صنعتی و خدماتی و اشتغال یک میلیون نفری تحت تاثیر صنعت خودرو هستند. اما با سیاست قیمت گذاری دستوری دولت و شعار پوشالی خصوصی سازی خودروسازی ها نتیجه نداده است.
به همین دلیل از قطعه ساز، کارگر تا خودرو سوار در زیان می روند. دولت تاکنون در بازار خودرو بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رانت به دلالان داده است.اما نه تنها منجر به رضایت مردم نشد بلکه خودروها همچنان کیفیتی رقابتی ندارند.
مدیر روابط عمومی و مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، با اشاره به ظرفیتهای لجستیکی…
بانک پارسیان با هدف تسهیل سرمایهگذاری در حوزه حملونقل و صنایع وابسته، در ششمین نمایشگاه…
شرکت سیمان کارون، از زیرمجموعههای خانوادگی علاقبندیان، با توقف طرحهای توسعهای، بدهیهای معوق در وضعیت…
بانک خاورمیانه، یکی از بانکهای خصوصی فعال در حوزه تأمین مالی شرکتهای بزرگ، با پروندهای…
زمزم آذربایجان، از زیرمجموعههای هلدینگ غذایی سینا به مدیریت مهدی صولی، با زیان انباشته، بدهیهای…
شرکت ذوبآهن اصفهان، یکی از نمادهای صنعتی کشور، با زیانهای سنگین، بدهیهای انباشته، عرضههای خارج…