ویدئو

باشگاه ها خصولتی شدند و خودروسازان همچنان گرفتار

واگذاری اخیر باشگاه سرخابی ها به دو هلدینگ پتروشیمی و بانکی قطعا با منطق سودآوری انجام نشده اند.  پس فشار دولت پشت این موضوع قرار دارد. در حالی که سرنوشت بنگاه‌های دولتی که با این روش خصولتی شدند چیزی جز بلاتکلیفی نیست.
خصوصی سازی خودروسازان ها نیز درگیر همین روند شده است. دولت تاکنون در اجرای آنها تنها شعار داده است. اما چرا خصوصی سازی خودروسازان حساسیت بیشتری نسبت به باشگاه های فوتبال دارد؟
 فعالیت ۱۰۰ نوع از بنگاه‌های صنعتی و خدماتی و اشتغال یک میلیون نفری تحت تاثیر صنعت خودرو هستند. اما با سیاست قیمت گذاری دستوری دولت و شعار پوشالی خصوصی سازی خودروسازی ها نتیجه نداده است.
به همین دلیل از  قطعه ساز، کارگر تا خودرو سوار در زیان می روند. دولت تاکنون در بازار خودرو بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رانت به دلالان داده است.اما نه تنها منجر به رضایت مردم نشد بلکه خودروها همچنان کیفیتی رقابتی ندارند.

modir

Recent Posts

آیا آتش‌بس ایران و اسرائیل ناپایدار است؟

آتش‌بس میان ایران و اسرائیل برقرار شده، اما آیا این سکوت، آرامشی پیش از طوفان…

14 ساعت ago

روند بازسازی خانه های آسیب دیده در جنگ

در حال حاضر ۴ هزار آپارتمان آسیب دیده که ۵۰۰ واحد به ساخت مجدد نیاز…

15 ساعت ago

نقش کارفرمایان و تعاونی ها در تامین مسکن کارگران

ارائه وام‌های کم‌بهره و بلندمدت برای اجاره یا خرید مسکن نیز می‌تواند به افزایش قدرت…

16 ساعت ago

دلیل تاب‌آوری عملیاتی فولاد مبارکه

فولاد مبارکه با تحقق تولید و صادرات فراتر از برنامه‌، جایگاه خود را به‌عنوان یکی…

22 ساعت ago

پیش‌بینی هوا در روزهای آینده

پیش‌بینی هوا در روزهای آینده شامل بارندگی در مناطق شمالی کشور و گرد و غبار…

23 ساعت ago

نقش پنهان اتباع در اقتصاد ایران

نگاه به مسئله اتباع در اقتصاد ایران تنها نباید به ارزان بودن باشد و این…

1 روز ago