واگذاری اخیر باشگاه سرخابی ها به دو هلدینگ پتروشیمی و بانکی قطعا با منطق سودآوری انجام نشده اند. پس فشار دولت پشت این موضوع قرار دارد. در حالی که سرنوشت بنگاههای دولتی که با این روش خصولتی شدند چیزی جز بلاتکلیفی نیست.
خصوصی سازی خودروسازان ها نیز درگیر همین روند شده است. دولت تاکنون در اجرای آنها تنها شعار داده است. اما چرا خصوصی سازی خودروسازان حساسیت بیشتری نسبت به باشگاه های فوتبال دارد؟
فعالیت ۱۰۰ نوع از بنگاههای صنعتی و خدماتی و اشتغال یک میلیون نفری تحت تاثیر صنعت خودرو هستند. اما با سیاست قیمت گذاری دستوری دولت و شعار پوشالی خصوصی سازی خودروسازی ها نتیجه نداده است.
به همین دلیل از قطعه ساز، کارگر تا خودرو سوار در زیان می روند. دولت تاکنون در بازار خودرو بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رانت به دلالان داده است.اما نه تنها منجر به رضایت مردم نشد بلکه خودروها همچنان کیفیتی رقابتی ندارند.
جدال فرماندار کالیفرنیا و ترامپ بر سر استفاده از گارد ملی برای سرکوب مخالفان منجر…
ماسک و دونالد ترامپ دو رفیق گرمابه و گلستان بودند که خیلی زود بر سر…
حضور میلیونی شهروندان ایرانی در جشن غدیر در شرایطی که جنگ آغاز شده است نشان…
بیانیه مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس در خصوص محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و ادای احترام…
هدف سریال معاویه میتواند بازنمایی بخشی از تاریخ اسلام باشد، اما فیلم "معاویه" حتی در…
مردم می گویند رژیم صهیونیستی در شرایطی ایران را مورد این هدف قرار داد که…