ویدئو

باشگاه ها خصولتی شدند و خودروسازان همچنان گرفتار

واگذاری اخیر باشگاه سرخابی ها به دو هلدینگ پتروشیمی و بانکی قطعا با منطق سودآوری انجام نشده اند.  پس فشار دولت پشت این موضوع قرار دارد. در حالی که سرنوشت بنگاه‌های دولتی که با این روش خصولتی شدند چیزی جز بلاتکلیفی نیست.
خصوصی سازی خودروسازان ها نیز درگیر همین روند شده است. دولت تاکنون در اجرای آنها تنها شعار داده است. اما چرا خصوصی سازی خودروسازان حساسیت بیشتری نسبت به باشگاه های فوتبال دارد؟
 فعالیت ۱۰۰ نوع از بنگاه‌های صنعتی و خدماتی و اشتغال یک میلیون نفری تحت تاثیر صنعت خودرو هستند. اما با سیاست قیمت گذاری دستوری دولت و شعار پوشالی خصوصی سازی خودروسازی ها نتیجه نداده است.
به همین دلیل از  قطعه ساز، کارگر تا خودرو سوار در زیان می روند. دولت تاکنون در بازار خودرو بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رانت به دلالان داده است.اما نه تنها منجر به رضایت مردم نشد بلکه خودروها همچنان کیفیتی رقابتی ندارند.

modir

Recent Posts

افزایش توجه جهانی به مقررات رمزارزها؛ بیت‌کوین در کانون تحولات قانونی

بیت‌کوین، به عنوان بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان، با رکوردشکنی در قیمت و امیدواری ناشی از…

9 ساعت ago

بررسی عامل افت بورس ؛ نوسان بورس مقطعی است؟

هرچند عوامل سیاسی عامل افت بورس شد اما کارشناسان معتقدند اصلاح برای بازار ضروری بوده…

13 ساعت ago

بهره‌وری راهبردی برای توسعه پایدار و امنیت اقتصادی

کاهش منابع آب تجدیدپذیر، افت سطح سفره‌های زیرزمینی و خشکسالی‌های پی‌درپی، زنگ خطری است برای…

16 ساعت ago

دفاعی نه‌چندان متقن از برنامه‌ریزی اقتصادی

در دفاعی نه‌چندان متقن از برنامه‌ریزی اقتصادی، برخی اقتصاددانان با نگاهی تحقیرآمیز به مخالفان، ادعا…

24 ساعت ago

جزئیات کنگره بین‌المللی محیط زیست نوسکی

یازدهمین کنگره بین‌المللی محیط زیست نوسکی روز پنجشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۴ با حضور نمایندگانی از…

1 روز ago

ناکارآمدی نظام‌های دولتی و فروپاشی بازار؛ نقدی بر نظم حقوقی مدرن

دولت‌ها با تصاحب مالکیت زمین‌های بی‌سند، خود را به‌عنوان تنها مرجع تأمین اطمینان حقوقی معرفی…

2 روز ago