ویدئو

باشگاه ها خصولتی شدند و خودروسازان همچنان گرفتار

واگذاری اخیر باشگاه سرخابی ها به دو هلدینگ پتروشیمی و بانکی قطعا با منطق سودآوری انجام نشده اند.  پس فشار دولت پشت این موضوع قرار دارد. در حالی که سرنوشت بنگاه‌های دولتی که با این روش خصولتی شدند چیزی جز بلاتکلیفی نیست.
خصوصی سازی خودروسازان ها نیز درگیر همین روند شده است. دولت تاکنون در اجرای آنها تنها شعار داده است. اما چرا خصوصی سازی خودروسازان حساسیت بیشتری نسبت به باشگاه های فوتبال دارد؟
 فعالیت ۱۰۰ نوع از بنگاه‌های صنعتی و خدماتی و اشتغال یک میلیون نفری تحت تاثیر صنعت خودرو هستند. اما با سیاست قیمت گذاری دستوری دولت و شعار پوشالی خصوصی سازی خودروسازی ها نتیجه نداده است.
به همین دلیل از  قطعه ساز، کارگر تا خودرو سوار در زیان می روند. دولت تاکنون در بازار خودرو بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رانت به دلالان داده است.اما نه تنها منجر به رضایت مردم نشد بلکه خودروها همچنان کیفیتی رقابتی ندارند.

modir

Recent Posts

نقش اقتصادی بندر شهید رجایی ؛ خسارت انفجار بندر چقدر است ؟

بندر شهید رجایی به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران، نقشی حیاتی در تجارت دریایی، تأمین کالاهای…

15 ساعت ago

قیمت لوبیا چیتی نجومی شد

مشاهدات حاکی از این است که دلایلی نظیر تغییر نحوه محاسبه ارز وارداتی، صادرات بی‌رویه،…

17 ساعت ago

پراگماتیسم؛ فلسفه‌ای عملی برای حل مسائل پیچیده

پراگماتیسم، رویکردی فلسفی است که به‌جای پایبندی به اصول ثابت، بر کاربرد عملی، نتایج قابل…

17 ساعت ago

امکان حذف تمام یارانه پنهان در ایران وجود دارد؟

کارشناسان درباره یارانه پنهان در ایران پیشنهاد می‌کنند که به جای حذف کامل یارانه‌ها، واقعی‌سازی…

20 ساعت ago

سیگنال افت قیمت اونس طلا ؛ تغییر در پرتفو سهامداران

قیمت اونس طلا در روزهای اخیر افت قابل توجهی داشته حالا گفته می‌شود بخشی وارد…

1 روز ago

سلبریتی‌های مطرح صنعت مد

آلارا چپترز امسال همکاری با سلبریتی‌های مطرح صنعت مد، تمرکز بر پایداری و محیط‌زیست، حضور…

1 روز ago