مگا بانک راهبرد بانک ملت برای توسعه خدمات آنلاین
مگا بانک راهبرد بانک ملت برای توسعه خدمات آنلاین

بانک ملت با راه اندازی مگابانک یک اپلیکیشن مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی ارائه کرده که کاربران می توانند همزمان از سرویس‌های بانکی و پیام رسان استفاده کنند و نشانه راهبرد بانک ملت برای توسعه خدمات آنلاین بانک است.

به گزارش سرمایه فردا، با افزایش نفوذ اینترنت پر جامعه و افزایش دسترسی مردم به گوشی های هوشمند درصد بیشتری از خدمات بانکی به صورت آنلاین انجام می شود و در حال حاضر بیشتر بانک‌ها برای جلب رضایت مشتریان به سمت توسعه بانکداری الکترونیک رفته اند.
در همین راستا بانک ملت هم از اپلیکیشن مگابانک رونمایی کرده که رقیب جدی برای اپلیکیشن بله بانک ملی محسوب می شود، زیرا مگا بانک با قابلیت پیام های صوتی و تصویری راه اندازی شده و با توجه به زیرساخت های قوی که برای آن تعریف شده پیش بینی می شود بتواند مشترکان زیادی را جلب کند.
امکان برقراری ارتباط صوتی و تصویری با امنیت بالا، افتتاح غیرحضوری حساب، سفارش غیرحضوری ملت کارت و تحویل در محل کار یا منزل از جمله ویژگی های مگا بانک ملت است که  در نسخه قدیمی تر آن یعنی بانک پلاس ملت وجود نداشت و همین موضوع منجر شده بهره وری بانک افزایش یابد.
به عبارت دیگر در حال حاضر بانک این قابلیت را پیدا کرده بهش عمده ای از خدمات خود را به صورت آنلاین انجام دهد و به نسبت تعداد نیروی انسانی و فضای شعبه خدمات بیشتری بدهد.
در واقع مگابانک یک اپلیکیشن بانکی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی است که کاربران با استفاده از آن قادر خواهند بود همزمان از سرویس‌های بانکی و پیام رسان استفاده کنند.این اپلیکیشن با ارائه خدمات کاربردی جدید و همچنین طراحی به روز در دسترس عموم مردم قرار گرفته است
اما چه قابلیت هایی در این اپلیکیشن برای مشتریان پیش بینی شده است؟ علاوه بر مشاهده گردش حساب، حواله‌های ملتی- پایا، غیرفعالسازی کارت، مشاهده لیست تسهیلات خود و تعهدات غیرمستقیم با امکان پرداخت و … دارد.
همچنین این سامانه در شبکه اجتماعی امکان استفاده از خدمات پیام‌رسانی متداول شامل چت دونفره – گروهی، ارسال عکس و فیلم، تعیین موقعیت جغرافیایی را برای مشتریان فراهم کرده است.
همچنین مشتریان می‌توانند از خدمات جدید اپلیکیشن بانک ملت شامل درخواست پول، انتقال پول و تماس صوتی و تصویری در بستر شبکه اجتماعی مگابانک بهره‌مند شوند.
مگا بانک سرویس دیگری همچون دنگی دارد که بر پایه آن کاربران می‌توانند مبلغ یک صورتحساب را بین چند نفر به صورت پرداخت اشتراکی یا دنگی تقسیم کنند. در حقیقت، این سرویس به کاربر اجازه می‌دهد یک گروه از دوستان خود را به یک لیست مالی تبدیل،  کنند و یک مبلغ مشخص را در میان آنان بر اساس نسبت معین شده، تسهیم کنند.
سرویس های از من بپرس و خدمات دانش هم با هدف ارائه راهنمایی و مشاوره در امور بانکی و خدمات بانکی غیرحضوری به کاربران در مگا بانک راه‌اندازی شده و کاربران می‌توانند با درج سوالات در کمترین زمان ممکن به پاسخ مناسب دست یابند.
به گفته رضا دولت آبادی، مدیرعامل بانک ملت این پلتفرم آمادگی توسعه تا انجام تمامی امور بانکی به صورت غیرحضوری را دارد و این مسأله می تواند به سهولت دسترسی مشتریان بانک به خدمات غیرحضوری ختم شود.