مدیران زیر چتر حمایتی بیمه مسئولیت پارسیان
مدیران زیر چتر حمایتی بیمه مسئولیت پارسیان

بروز حادثه هیچگاه خبر نمی دهد گاهی یک پروژه یا یک مراجعه کننده برای مدیر دردسر ساز می شود و مکلف به پرداخت خسارت پزشکی ناشی از حوادث و حتی پرداخت کامل دیه می شود و برای جلوگیری از آن مدیران زیر چتر حمایتی بیمه مسئولیت پارسیان قرار می گیرند.

به گزارش سرمایه فردا، اگر در شرایطی احتمال این وجود دارد که مسئولیت یک حادثه متوجه فردی شود تنها داشتن بیمه نامه مسئولیت می تواند پوشش کافی برای فرد فراهم سازد. شرکت بیمه پارسیان با ارائه بیمه مسئولیت این امکان را برای فرد فراهم می سازد که مشمول خسارت نشود.


بیمه های مسئولیت پارسیان بسیار زیاد است اما می توان آنها را به پنج دسته کلی تقسیم بندی کرد که عبارتند از؛
بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان که خسارت حادثه حین کار که منجر به هزینه پزشکی، صدمات جسمانی یا فوت کارکنان می شود را پوشش می دهد به عبارت دیگر هزینه درمان یا  در صورت فوت، پرداخت دیه خواهد کرد.


برخی از کارفرمایان، بر این باورند که با داشتن بیمه تامین اجتماعی برای کارکنان، از خرید بیمه‌نامه‌های مسئولیت بی‌نیاز خواهند شد. این در حالی است که پوشش‌های این دو بیمه‌نامه کاملاً متفاوت است. به عنوان مثال چنانچه کارگری در حین کار دچار نقص عضو یا فوت گردد، بیمه تامین اجتماعی صرفاً مستمری پرداخت می کند وتعهدی در قبال دیه فوت یا صدمات جسمانی نخواهد داشت. در حالی که بیمه مسئولیت متعهد پرداخت غرامات است.
بیمه مسئولیت حرفه‌ای و بیمه مسئولیت مدنی عمومی؛ هر فرد به تبع شغل و حرفه خود ممکن است خسارت جانی یا مالی به افراد مرتبط با حرفه خود وارد کند به همین دلیل بیمه‌های مسئولیت حرفه‌ای ضامن جبران خسارات ناشی از شغل و حرفه افراد به دیگران در صورت احراز مسئولیت بیمه‌گزار است، برای نمونه بیمه مسئولیت حرفه ای برای پزشکان، پیراپزشکان، برای مهندسین طراح و ناظر ساختمان و مدیران مجموعه های ورزشی در قبال ورزشکاران، مدیران تورهای گردشگری یا حتی برای مدیران مهدهای کودک‌ و… کارایی بالایی دارد و می تواند خسارت های احتمالی پزشکی حین کار را جبران کند.


بر اساس ماده ۶۱۶ قانون مجازات اسلامی در صورتی که فردی به واسطه بی احتیاطی، بی مبالاتی یا عدم مهارت کافی باعث فوت، نقص عضو و یا خسارات مالی به شخص دیگر گردد، محکوم به جبران خسارت خواهد بود.
همچنین بیمه مسئولیت مدنی؛ برای مکان های همچون مراکز توانبخشی و حمایتی، نگهبانان، اورژانس ها در قبال مصدومین، مدیران شهربازی در قبال مراجعه کنندگان، پوشش مدیران بیمارستان ها در قبال قصور پزشکی و داروخانه ها و… در صورت وقوع حادثه خسارت وارده به شرط احراز مسئولیت بیمه‌گزار از طریق این بیمه نامه قابل جبران است.


بیمه مسئولیت مدنی تولیدکنندگان کالا در قبال استفاده کنندگان؛ به این بیمه تولید کنندگان کالا، باید خسارات جانی یا مالی وارد به مصرف کنندگان و اشخاص ثالث را که ناشی از کیفیت نامطلوب کالای تولیدی و عرضه شده توسط تولید کننده است را  جبران کنند. این نوع بیمه مسئولیت خسارات وارد به خود کالا تحت پوشش نیست و مخصوص تولید کنندگان کالا است و محصولات غذایی، شیمیایی، دارویی و بهداشتی تحت پوشش نیستند.
بیمه مسئولیت شرکت های حمل و نقل؛ از جبران خسارت ناشی از مسئولیت مدنی بیمه‌گزار در قبال ارسال کنندگان یا صاحبان کالا به استناد بارنامه‌های صادره که در اثر تحقق حوادث تحت پوشش قرارداد باشد و بیمه‌گزار به عنوان متصدی حمل, مسئول جبران آن‌ها شناخته شود.


بیمه مسئولیت عمومی بیمه گزار در قبال شخص ثالث؛ خسارات جانی و مالی وارد به اشخاص ثالث ناشی از سقوط یا شکستن تابلو، در صورت احراز مسئولیت بیمه‌گزار جبران خواهد شد و برای دارندگان ماشین آلات راه سازی، کشاورزی و ساختمانی در قبال اشخاص ثالث یا شهرداری‌ها، دهیاری‌هاو شهرک‌های صنعتی در قبال شهروندان، جایگاه‌داران سوخت در قبال مراجعین و مدیره ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری در قبال ساکنین و اشخاص‌ثالث و… کاربرد دارد  و در  قبال خسارت جانی و مالی وارد به ساکنین، مراجعین و اشخاص ثالث ناشی از حوادث به وقوع پیوسته بعد از احراز مسئولیت بیمه گذار را تحت پوشش بیمه قرار می دهد.