فولاد سنگان همواره کننده مسیر توسعه پایدار منطقه خواف
فولاد سنگان همواره کننده مسیر توسعه پایدار منطقه خواف

فولاد سنگان علاوه بر اینکه با راه اندازی حلقه های زنجیر تولید همواره کننده مسیر توسعه پایدار منطقه خواف شد و با راه اندازی کلینیک های کسب و کار برای تحصیل کردگان و روستاییان به رونق اقتصاد خرد مردم کمک کرد.

به گزارش سرمایه فردا، شرکت فولاد سنگان نه تنها با راه اندازی کارخانه تولید کنسانتره و گندله گام محکمی در مسیر توسعه پایدار منطقه خواف برداشت و دستاوردهای اقتصادی همچون اشتغال و توسعه زنجیره پایین دستی صنعت فولاد را برای منطقه به همراه داشت به دلیل تاثیری که روی فعالیت نهادهای اجتماعی منطقه داشت به خودباوری مردم هم کمک کرده است.

از طرف دیگر فولاد سنگان به صورت کاملا داوطلبانه تمامی فرآیندهای استخدامی خود را در شهرستان خواف برگزار کرد تا با جذب نیروهای بومی به ظرفیت و قابلبت های منطقه به نوعی به ارتقای اعتماد به نهادهای عمومی کمک کند.

همچنین کلینیک مشاوره و رشد کسب و کار را راه اندازی کرده و دستورالعملی برای اعطای تسهیلات بانکی ویژه شهرستان خواف تا سقف ۵ میلیارد ریال برای جوانان و تحصیل گردگانی که شغل و حرفه ای نداشتند تدوین کرده تا طرح توسعه کسب و کار خود را داشته باشند. همچنین اعطای تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۵ میلیارد ریال به کارآفرینان روستایی در راستای ایجاد و توسعه کسب و کار های روستایی را اجرایی کرده و تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات در این بخش اختصاص داده است.

اندازی صندوق های خرد روستایی و تدوین دستورالعمل اعطای تسهیلات حمایتی صندوق کارافرینی امید به صندوق های خرد محلی ویژه خواف انجام شد و بیش از ۷ میلیارد تومان اعضا در این صندوق پس انداز داشتند،

در واقع، شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان به اندازه سپرده مردم ، از نظر مالی صندوق ها را شارژ کرد و علاوه بر این با هماهنگی انجام شده صندوق کار آفرینی امید نیز چهار برابر موجودی صندوق تسهیلات در اختیار صندوق ها قرار داد. این کمک ها باعث شد صندوق ها پایداری خود را حفظ کنند.

تاکنون ۱.۳ میلیارد فولاد سنگان به این صندوق کمک کرده و از منابع این صندوق ۶.۶ میلیارد تومان با نرخ ۲ درصد به بیش از ۵۶ روستا کمک شده است. اعتبارات این صندوق برای حل مشکلات ضروری و فوری مردم بسیار مفید بوده است.این شرکت سند جامع آبادانی و پیشرفت شهرستان خواف با همکاری جوامع محلی و دستگاه های اجرایی شهرستان را تدوین و تصویب شده است.

همچنین در آماده سازی این سند علاوه بر نهادهای اجرایی شهرستان تیم بسیار قوی از اساتید دانشگاه تهران که قبلا مسئولیت اجرایی ملی داشته اند.یکی از دستاوردهای شرکت فولاد سنگان برنامه‌ریزی مدون برای حمایت از شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان است تا در توسعه زنجیره فولاد با رویکرد علمی نقش ایفا کند، در همین راستا پردیس دانش‌بنیان صنایع معدنی را راه اندازی کرده بر همین مبنا همکاری گسترده ای را هم با پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی آغاز کرده است.

در حال حاضر این شرکت سهم ۳۰ درصدی در صندوق پژوهش و نوآوری صنایع معدنی دارد تا به منظور حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان در قالب ارائه تسهیلات و کمک به تامین ضمانتنامه مقدمه ای برای توسعه همکاری های فناورانه در صنعت فولاد کشور فراهم شود.

شرکت فولاد سنگان در چند سال گذشته سرمایه گذاری بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال در توسعه همکاری با شرکت های دانش بنیان داشته و از آنجایی که فولاد سنگان در تمام سطوح تولید، بازرگانی، اقتصادی، اجتماعی و اشتغالزایی نقش به سزایی در منطقه ایفا می کند.

این دستاورد فولاد سنگان در نتیجه افزایش بهره وری در تولید بوده و همکاری با مراجع علمی اتفاق افتاده و همواره در مسیر توسعه بیشتر بخش صنعت و معدن کشور حرکت کرده است.