جابرابن حیان توسعه داروهای آنتی بیوتیک را محقق کرد
جابرابن حیان توسعه داروهای آنتی بیوتیک را محقق کرد

شرکت جابرابن حیان توسعه داروهای آنتی بیوتیک را محقق کرده و با حمایت شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا در ساخت کارخانه های تولید دارو هم دستاوردهای خوبی داشته است.

به گزارش سرمایه فردا، شرکت جابرابن حیان توسعه داروهای آنتی بیوتیک را محقق کرده و با حمایت شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا در ساخت کارخانه های تولید دارو هم دستاوردهای خوبی داشته است.

به گزارش نبض اقتصاد، شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا از زیر مجموعه های بانک ملی در مدت چهار ماهه امسال از تولید ۲۰ قلم داروی جدید در کشور رونمایی کرده که نشان دهنده پویایی و توجه بسیار این مجموعه به تحقیق و توسعه است، به طوری که هم اکنون کمترین وابستگی را به واردات دارویی در تولید دارد.

شرکت داروسازی جابرابن حیان با نماد دجابر(سهامی عام) به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه هلدینگ شفا دارو در زمینه تولید انواع داروهای انسانی با کیفیت استانداردهای ملی و بین المللی همچون تولید­ آنتی‌بیوتیک‌های تزریقی و غیرتزریقی و افشانه های تنفسی در ایران عمل می کند.

سهام شرکت داروسازی جابر ابن حیان

شرکت داروسازی جابر ابن حیان از سال ۱۳۷۰ با نماد دجابر در سازمان بورس اوراق بهادار معامله می‌شود. در حالت تلفیقی بانک ملی به‌واسطه زیرمجموعه‌های خود مالک بیش از ۶۱ درصد از سهام شرکت داروسازی جابر ابن حیان است. عملکرد شرکت در بورس حکایت از این دارد که دجابر در دوره ۳ ماهه منتهی به خرداد ۱۴۰۲ مبلغ ۴۰۵ میلیارد تومان از فروش محصولات خود درآمد حاصل کرده که نسبت به دروه مالی مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۲۷۲ درصد افزایش یافته است.

در حال حاضر گاها بخش‌های تولیدی و صنعتی با چالش نقدینگی مواجه بوده اما حیان در  احداث و مشارکت در ایجاد کارخانجات دارویی و تولید و ساخت انواع داروها در حدود قوانین، ورود مواد اولیه، فروش محصولات کارخانه، انجام کلیه عملیات صنعتی، مالی و تجاری فعالیت دارد.

این شرکت با تکیه بر دانش روز، کارکنان متخصص، تجهیزات و تکنولوژی روزآمد در جهت پاسخ به نیازهای دارویی جامعه پزشکی و بیماران بهبود کیفیت زندگی و حفظ و ارتقای سلامت انسان و جامعه فعالیت می کند.

بر همین اساس مرکز آموزش شرکت جابر با داشتن مجوز از سازمان فنی حرفه ای و هیات علمی متشکل از نخبگان صنعت داروسازی و با بهره گیری از تجارب و تخصص کلیه مدیران شاغل در گروه شفا دارو اقدام به برگزاری دوره های حرفه ای مورد نیاز کارخانجات تولیدی دارو می کند. چراکه پرورش داروسازان و شیمیست های محقق و کارامد و آینده ساز در گروه شفا دارو از اهداف بازگشایی این مرکز آموزش تخصصی است و می تواند به خودکفایی صنعت داروی ایران کمک کند.

همچنین افزایش کیفیت و کاهش عوارض محصولات تولیدی براساس تأمین مواد اولیه معتبر، فرمولاسیون مناسب همراه با اصلاح فرمولاسیون های قدیمی را در دستور کار قرار داده است.

هم اکنون این شرکت در جهت در دسترس بودن و توزیع مناسب دارو علاوه بر اینکه استفاده از ابزارهای جدید بازاریابی با ضریب نفوذ بالا مانند شبکه های اجتماعی را اجرایی کرده است در بازار هم  سیاست های توسعه گرایی را دنبال کردن است، به طوری که جابرابن حیان در سال های اخیر در راستای جذب مشتریان به نیاز مشتریان توجه کرده است‌، به همین دلیل به لحاظ تامین سلامت جامعه هم عملکرد قابل قبولی در بخش تولید داروی کشور داشته  است.