ثبت رجیستری گوشی همراه مسافر ورودی از عراق ممنوع شد
ثبت رجیستری گوشی همراه مسافر ورودی از عراق ممنوع شد

ثبت رجیستری گوشی همراه مسافر ورودی از تاریخ ۲۴ مرداد ماه لغایت ۲۶ شهریور ماه از مرزهای عراق به صورت موقت ممنوع شد.

به گزارش سرمایه فردا، گمرک ایران در بخشنامه موضوع ممنوعیت موقت ثبت رجیستری گوشی همراه مسافر ورودی از تاریخ ۲۴ مرداد ماه لغایت ۲۶ شهریور ماه از مرزهای عراق را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: با عنایت به مصوبات یکصد و پانزدهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) ابلاغی از سوی معاون امنیتی و انتظامی و رئیس ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور اعلام می‌دارد:

ممنوعیت موقت ثبت گوشی همراه مسافری ورودی از مرزهای عراق در بازه زمانی ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ الی ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ اعمال می‌گردد.

اگر شما گوشی خود را در بازار کشور همراه با گارانتی خریداری کنید، رجیستری گوشی توسط واردکننده انجام شده و کد رجیستری همراه جعبه به شما تحویل شده است و تنها کافیست که با این کد گوشی خود را در سامانه همتا فعال کنید. برای این کار کد *۷۷۷۷# را شماره‌گیری کرده و سپس عدد ۲ را وارد کنید (گزینه فعال سازی).

در مرحله بعدی از شما خواسته می‌شود تا ابتدا IMEI گوشی را وارد کنید و سپس شماره موبایل خود را تایید کنید و در نهایت یک پیامک حاوی این متن که ‘’گوشی شما فعال شد’’ برای شما ارسال می‌شود. این یعنی شما بدون مشکل می‌توانید از گوشی خود استفاده کنید.

در واقع وقتی شما گوشی را با گارانتی معتبر خریداری می‌کنید، این یعنی گوشی به صورت قانونی توسط واردکننده، به کشور وارد شده و هزینه کمرگ و رجیستری آن نیز پرداخت شده است و شما تنها باید گوشی را با شماره مورد نظر خود فعال کنید. در صورت خرید این نوع گوشی‌ها کار شما بسیار ساده خواهد بود./مهر