بیمه‌داری بانک ها یعنی حفظ ریسک در بانک
بیمه‌داری بانک ها یعنی حفظ ریسک در بانک

غلامرضا فتحعلی گفت: بیمه‌داری بانک ها یعنی حفظ ریسک در بانک زیرا بانک و بیمه ریشه مشترک دارند.

به گزارش سرمایه، مدیرعامل بانک سینا با اشاره به اینکه بیمه‌داری بانک ها یعنی حفظ ریسک در بانک گفت: بانک‌ها و بیمه‌ها دارای ریسک‌های مشابه هستند و وقتی بانکی بیمه‌داری می‌کند ریسک را در مجموعه خود حفظ می کند و قدرت خروج ریسک از مجموعه خود را از دست می‌دهد.

غلامرضا فتحعلی ادامه داد: بانک‌ها ریسک‌های خود را بیمه می‌کنند و وقتی بیمه هم متعلق به بانک باشد، این ریسک در یک گروه مالی مشترک باقی می‌ماند.
وی با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان پیش از این پیشنهاد واگذاری بخشی از شرکت بیمه سینا به بانک سینا را داده بود، گفت: با همین استدلال، پذیرش سهام بیمه سینا توسط بانک سینا تأیید نشد اما همکاری این دو مجموعه ادامه دارد. مدیرعامل جدید شرکت بیمه سینا بسیار حرفه‌ای و دارای شخصیتی ممتاز است که توان دور کردن حاشیه‌ها را داشته و می‌تواند مسیر درستی برای موفقیت بیمه سینا ترسیم کند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر تمام پرتفوی بانک سینا اعم از حوزه درمان، آتش‌سوزی، مسئولیت و… در اختیار بیمه سیناست و همه زیرمجموعه‌های بنیاد تلاش می‌کنند تعامل و همکاری فی‌مابین را افزایش دهند. با این حال، قیمت و کیفیت دو عنصر مهم برای عقد قرارداد است و بیمه سینا توانسته با کاهش قیمت بیمه خود، پرتفوی بانک را در اختیار بگیرد. این شرکت لازم است توان رقابتی خود را افزایش داده و با مهندسی مالی، حاشیه سود خود را ارتقاء دهد.
وی به امضای تفاهم‌نامه جدید با بیمه سینا برای حضور این شرکت در سوپرمارکت مالی بانک سینا اشاره کرد و افزود: با اجرای این تفاهم‌نامه مقرر شده بیمه سینا در سوپرمارکت مالی این بانک، خدمات بیمه‌ای در شعب بانک به مشتریان ارائه دهد و در این صورت مشتریان بانک می‌توانند خدمات بیمه‌ای خود را از بیمه سینا دریافت کنند./باشگاه بیمه گران