ماجرای انفجار پیجر لبنان تغییر ابعاد جنگ است
ماجرای انفجار پیجر لبنان تغییر ابعاد جنگ است

امامی گفت: ماجرای انفجار پیجر لبنان نشان داد سلاح های کشتار شخصی جایگزین سلاح کشتار جمعی شده اند. هک های سایبری بوی خون گرفتند.

به گزارش سرمایه فردا، مدرس دانشگاه، پژوهشگر رسانه های نوین در گفتگو با پشت_پرده در خصوص ماجرای انفجار پیجر لبنان گفت: یک ابزار بی خطری مثل پیجر وقتی می شود خطرناکترین بمب همراه. دیگر هر ابزار متصل به امواج رادیویی و اینترنتی می تواند مانند بمب عمل کند. این بدان معناست که شکل جنگ ها در حال تغییر است.

دکتر حسین امامی، افزود: سلاح های کشتار جمعی، تبدیل به سلاح های کشتار شخصی سازی شده گشته اند که هوشمند و هدفمند عمل می کنند. از هک سایبری سرقت اطلاعات رسیدیم به هک سایبری برای کشتن افراد. البته هک دستگاه هایی که احتمالا بمب در آنها کار گذاشته شده است. که روزها آینده اطلاعات دقیق تری در این خصوص منتشر می شود.

مدرس دانشگاه ارتباطات و هوش مصنوعی گفت: این اقدام اخیر اسرائیل قطعا باعث اعمال محدودیت ها و تغییراتی قانونی در زمینه مقررات ارتباطات رادیویی و مخابراتی کشورها می شود. همه اینها شرایط را در جهان و خصوصا کشورهایی مثل ما سخت تر و امنیتی تر می کنند. از این رو ضروری است که دولت‌ها سرمایه‌گذاری بیشتری در حوزه امنیت سایبری انجام دهند و زیرساخت‌های حیاتی خود را در برابر حملات سایبری مقاوم‌تر کنند.

امامی درباره ماجرای انفجار پیجر لبنان افزود: با این حساب باید ایده اینترنت اشیا در ایران با محدودیت های جدی امنیتی مواجه خواهد شد. چون اگر قرار باشد اشیا در ادارات، کارخانجات، نیروگاه ها، خانه ها و… مجهز به اینترنت و متصل به شبکه شوند. به سادگی با یک حمله سایبری و با یک دستور به عنوان بمب می توانند عمل کنند.