ارزش پایه توکا کشش نصف ارزش توریل
ارزش پایه توکا کشش نصف ارزش توریل

به گزارش سرمایه فردا، حمید پهلوان گفت:ارزش پایه توکا کشش ۱۸۰۰ میلیارد تومان ارزشگذاری شده که تقریبا برابر با نصف ارزش بازار توریل به عنوان بزرگترین شرکت حمل ریلی بار کشور است.

حمید پهلوان، معاون سرمایه گذاری و توسعه هلدینگ توکا فولاد، با بیان اینکه ۱۰۰ درصد سهام شرکت توکا کشش متعلق به شرکت توکا ریل واگذار می شود، گفت: ارزش پایه توکا کشش ۱۸۰۰ میلیارد تومان ارزشگذاری شده که تقریبا برابر با نصف ارزش بازار توریل به عنوان بزرگترین شرکت حمل ریلی بار کشور است.
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه شرکت توکا فولاد با اشاره به اینکه توریل مهمترین شرکت زیر مجموعه توکا است، گفت: این شرکت چند روز پیش در کدال اطلاع رسانی کرده که شرکت توکا کشش را با قیمت پایه ۱۸۰۰ میلیارد تومان به مزایده می گذارد. با توجه به اینکه ارزش این شرکت حدود ۵۰ درصد ارزش بازار توریل است به همین دلیل در صورت انجام معامله سود خوبی عاید سهامداران توریل خواهد شد.
حمید پهلوان با تاکید برای اینکه شرکت توکاریل منابع حاصل از فروش توکاکشش را برای طرح های توسعه خود در راستای تکمیل خدمات و پشتیبانی زنجیره تامین فولاد مبارکه به کار خواهد گرفت، اظهار کرد: این مزایده فروردین ماه برگزار خواهد شد و نحوه پرداخت ۳۵ درصد نقد و مابقی در چند قسط طی ۲۴ ماهه خواهد بود.
پهلوان با تاکید بر اینکه بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها عقب است، اظهار کرد: با توجه به شرایط عملیاتی و ارزش روز دارایی هایی که در اختیار شرکت های بورسی است سرمایه گذاری در این بازار هم اکنون ارزنده است.
او با بیان اینکه توکا ریل بزرگترین شرکت حمل و نقل بار ریل کشور است، اظهار کرد: قبلا ۳۲ درصد سهام توریل متعلق به شستان بود و تابستان گذشته فولاد مبارکه سهام شستان را خرید و این نشان دهنده اهمیت استراتژیک این شرکت برای فولاد مبارکه است.
پهلوان با تاکید بر اینکه توکا کشش شرکتی برای حمل محصولات فله است، اظهار کرد: این شرکت بیشتر کالاهایی اساسی مواد غذایی حمل می کند به همین دلیل در زنجیره فولاد مبارکه کاربردی نداشت از این رو واگذاری سهام آن کلید خورد.