هدف گذاری بانک مهر ایران رتبه سه بانک برتر کشور است
هدف گذاری بانک مهر ایران رتبه سه بانک برتر کشور است

شمسی نژاد با اشاره به اینکه هدف گذاری بانک مهر ایران رتبه سه بانک برتر کشور است گفت: در حال حاضر بانک مهر ایران موفق شده با جذب حدود ۲.۵ میلیون مشتری سهم نقدینگی سیستم بانکی از نقدینگی جامعه را افزایش دهد و بر مبنای قرض الحسنه تمام تعهدات تکلیفی وام ازدواج و فرزندآوری را اجرایی کرده است.

به گزارش سرمایه فردا، مدیر عامل بانک مهر ایران با اشاره به دستاوردهای بانک مهر ایران در دولت سیزدهم، گفت: منابع بانک در دو سال گذشته از ۵۸ هزار میلیارد تومان به ۲۰۵ هزار میلیارد تومان رسیده است و نشان می دهد که این بانک در جذب نقدینگی بسیار موفق بود، به طوری که در این مدت رشد ۲۵۰ درصدی ایجاد کرده است.


شمسی نژاد با بیان اینکه هدف گذاری ما برای امسال رسیدن به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان است، افزود: برنامه ما برای سه سال آینده تبدیل شدن به بانک هزار میلیارد تومانی است.
او با تاکید بر اینکه سهم از نقدینگی بانک مهر ایران افزایش داشته است، افزود: در دو سال گذشته با وجود اینکه گفته می شد که نقدینگی بانک ها کاهش داشته، با این حال سهم نقدینگی بانک مهر ایران از ۱.۴ به ۳ درصد رسیده است که رشدی ۱۰۰ درصدی داشته است کمک کرده افت نقدینگی در سیستم بانکی کشور اتفاق نیفتد.
شمسی نژاد با تاکید بر اینکه مشتریان بانک مهر ایران از ۱۰.۷ میلیون نفر به ۱۵ میلیون نفر افزایش یافته است، افزود: در حال حاضر روزانه ۱۳ هزار نفر از ۵۰۰ شعبه بانک یا اینترنت بانک استفاده می کنند.
او با تاکید بر اینکه در یک سال گذشته ۲.۵ میلیون نفر به مشتریان بانک اضافه شده است، تصریح کرد: همچنین در دو سال گذشته ۲۲۲ هزار میلیارد تومان به ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار فقره تسهیلات داده شده است که بیش از ۳ میلیون و  ۱۳ هزار هزار فقره وام تخصیص داده شده که میانگین وام ها ۲۳ میلیون تومان بود.
به گفته مدیرعامل بانک مهر ایران امسال پیش بینی می کنیم به ۳.۵ میلیون تخصیص وام با میانگین ۵۰ میلیون تومان و به ارزش حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان برسد.
شمسی نژاد با بیان اینکه نگاه رهبر معظم انقلاب درباره استفاده از منابع بانکی در بانک مهر ایران محقق شده است، اظهار کرد: همچنین بانک مهر ایران با کفایت سرمایه ۹.۵ درصد از نظر شفافیت و سود آوری جزو بهترین بانک های کشور محسوب می شود.
او با بیان اینکه مبنای بانک سودآوری نیست اما به برکت قرض الحسنه سودآوری سالانه بانک رشدی بیش از ۲ بریز است، تصریح کرد: ۶۱۰ هزار فقره تسهیلات بدون ضامن تخصیص داده شده که ارزش آن به بیش از ۱۸.۵ هزار میلیارد تومان رسید.

استقبال مردم از تسهیلات مهر ایران
مدیرعامل بانک مهر ایران با اشاره به اینکه استقبال مردم از تسهیلات مهر ایران باعث شده لجستیک شعبه محور دیگر پاسخگو نباشد، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۳۵ درصد از درخواست تسهیلات و حدود ۷۰ درصد از افتتاح حساب بانک به صورت آنلاین انجام می شود در حالی که دو سال گذشته این اعداد حدود صفر بوده است.
او با بیان اینکه ۳۰ درصد از تسهیلات پرداختی به مردم بر مبنای اعتبار سنجی بدون ضامن پرداخت می شود، تصریح کرد: پیش بینی می کنیم که  امسال از ۳.۵ میلیون فقره تسهیلات حداقل ۲.۵ میلیون فقره اعتبار سنجی شود و به تسهیل همکاری ها کمک کند.


او با تاکید بر اینکه ۱.۵ میلیون افتتاح حساب به صورت آنلاین افتتاح حساب انجام شده است، اظهار کرد: در سال جاری هم پیش بینی ما این است که حداقل ۵۰ درصد تسهیلات به صورت آنلاین پرداخت شود و سال آینده این هدف را ۷۰ درصد و برای دو سال آینده ۱۰۰ درصد در نظر گرفته ایم.
شمسی نژاد با بیان اینکه اعتبار سنجی حساب ها از ۴۷ هزار فقره در ابتدای دولت امسال به ۲.۵ میلیون فقره خواهد رسید، اظهار کرد: همچنین در راستای گام دوم انقلاب و منویات رهبر معظم انقلاب حدود ۸۷ هزار فقره تسهیلات ازدواج به ارزش ۱۱ هزار میلیارد تومان و ۴۷ هزار فقره وام فرزندآوری به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان پرداخت شده در حالی که امسال تعهدی به پرداخت به این دو فقره تسهیلات نداشتیم.
او افزود: پیش بینی ما این است که تا پایان شهریورماه تمام تعهدات خود درباره تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را به صفر برسانیم.
او با تاکید بر اینکه تسهیلات پرداختی به کمیته امداد توسط بانک مهر ایران بیش از سه برابر افزایش یافته است، گفت: حدود ۲۱هزار فقره وام به مددجویان کمیته امداد و ۸ هزار فقره به افراد تحت پوشش بهزیستی پرداخت شد که امسال تعهدی ۵ هزار میلیارد تومانی داشتیم که امیدواریم محقق شود.


تو افزود: تعهد پرداخت ۱۰۰۰ فقره وام به شرکت‌های دانش‌بنیان از سال گذشته داشتیم که بیش از ۵۰۰ مورد انجام شد و مابقی هم امسال انجام می دهیم. همچنین با معاونت امور زنان ریاست جمهوری برای پرداخت وام جهیزیه به زنان دهه شصتی ساکن روستا تفاهم‌ کرده ایم پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومان برای دهه شصتی روستاها

انجام مد دهیم که قصد داریم سال آینده برای بخش شهری هم توسعه دهیم.

رونق قرض الحسنه در کسب و کارها
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به اینکه به دنبال رونق قرض الحسنه در کسب و کارها هستیم افزود: با کمک سازمان تبلیغات اسلامی منابع ۳۰۰ هزار هیات مذهبی در  بیرق کارت مدیریت خواهیم کرد.
  شمسی‌نژاد با بیان اینکه در سال باید ۲.۵ میلیون نفر درخواست کارت قرض الحسنه بدهند، اطهار کرد: برنامه ما این است که ۵۰ میلیون ایرانی کارت بانکی قرض الحسنه داشته باشند و برای تحقق آن طرح مهریار را اجرایی کردیم و هم اکنون ۱۸۰۰ دستگاه با جمعیتی ۵۰۰ هزار نفری از این بانک حقوق می گیرند.
او با اشاره به اینکه انتشار اوراق قرض‌الحسنه برای نخستین بار در کشور در بازار سرمایه انجام شد، تصریح کرد: هدف ما این است که پول های خرد در جامعه جمع شود و به بخش های مولد اقتصادی کشور هدایت شوند.
او با تاکید بر اینکه راه‌اندازی پیشخوان مجازی و کیوبانک را به عنوان بستر کسب و کارها را اجرا کرده ایم، اظهار کرد: همچنین راه‌اندازی مرکز نوآوری، ارتقای مرکز ارتباط با مشتریان، راه‌اندازی مرکز CRM برای پرستاری مشتری و همچنین حذف کارمزد ثابت و حرکت به سمت دریافت مزد خدمت نیز از جمله کارهایی است که بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور در ۲ سال گذشته انجام داده است.
شمسی‌نژاد با اشاره به اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به انتخاب نشریه بنکر در فهرست ۱۰۰۰ بانک برتر جهان در سال ۲۰۲۲ قرار گرفته است، گفت: این بانک جایگاه پنجم در بین بانک‌های منطقه غرب آسیا را از نظر بازگشت سرمایه را کسب کرده است
او با نگاهی به فعالیت‌های حوزه مسئولیت اجتماعی این بانک، گفت: مشارکت در آزادسازی بیش از ۱۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و حمایت از اشتغال آن‌ها با پرداخت وام قرض‌الحسنه و مشارکت در آزادی زندانیان با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی نمونه‌ای از فعالیت‌های بانک را انجام داده ایم. همچنین کمک غیرنقدی به زلزله‌زدگان هرمزگان و خوی، تکمیل مرکز پزشکی هسته‌ای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، کمک هزینه سفر زیارتی خانواده‌های معلولین سازمان بهزیستی کشور به عتبات عالیت و مشهد مقدس، مشارکت در تهیه جهیزیه با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و کمک غیرنقدی به موکب‌های اربعین نیز جزو دیگر اقدامات بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی به شمار می‌رود.

تأکید بر شفافیت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
شمسی‌نژاد ضمن تأکید بر شفافیت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، با اشاره به اینکه بانک تسهیلات کلان پرداخت نمی‌کند‌و سقف پرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومان است، گفت: مهر ایران شرکت‌ زیرمجموعه ندارد که به آن تسهیلات پرداخت کند و در حال حاضر ۱۲ هزار میلیارد تومان حقوق صاحبان سهام که متعلق به ده بانک سهامدار است را اوراق می خریدم و ۹۵ درصد هزینه بانک را با همان کارمزد ۴ درصدی تامین می کنیم و این به دلیل مدیریت هزینه است زیرا میانگین نیروی انسانی در هر شعبه مهر ایران حدود ۴ نفر است.


او با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم که جزو سه بانک ب تر باشیم، گفت:  بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال‌های گذشته معمولاً نخستین بانک در برگزاری مجامع عمومی خود بوده و برگزاری مجمع عمومی سال مالی ۱۴۰۱ نیز با حضور وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی انجام شده است. همچنین صورت‌های مالی سال‌های گذشته روی وب‌سایت بانک وجود است و همه این‌ها یعنی بانک بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور در اوج شفافیت مالی، فعالیت خود را پی می‌گیرد.

این بانک بدون اینکه PSP در اختیار داشته باشد، موفق شده از رتبه ۲۰ به رتبه هشتم بانک‌های کشور از منظر تراکنش‌ها ارتقا یابد. هدف‌گذاری ما این است که سهم بانک از منابع بانکی از ۳ درصد کنونی به ۵ درصد افزایش یابد و تا ۵ سال دیگر به ۲۰ درصد افزایش یابد.