قیمت طلا و سکه در ۵ مرداد ۱۴۰۲
قیمت طلا و سکه در ۵ مرداد ۱۴۰۲

قیمت طلا و سکه در ۵ مرداد ۱۴۰۲ نشان می دهد که انس جهانی طلا در  ۱۹۷۷ دلار بوده و قیمت دلار در ۵ مرداد  ۴۸۹۰۰ تومان مانده و افزایشی ندارد.

به گزارش سرمایه فردا،  قیمت طلا و سکه در ۵ مرداد  ۱۴۰۲ نسبت به روزهای قبل کمی افزایش داشته که این مساله تحت تاثیر افزایش قیمت انس طلا در بازار جهانی اتفاق افتاده است.
قیمت طلا و سکه در ۵ مرداد ۱۴۰۲ نشان می دهد که انس جهانی طلا در  ۱۹۷۷ دلار بوده و قیمت دلار در ۵ مرداد  ۴۸۹۰۰ تومان مانده و افزایشی ندارد.
در حال حاضر قیمت هر سکه تمام بهار آزادی ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، قیمت هر نیم سکه ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، قیمت هر ربع سکه ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.
همچنین قیمت سکه یک گرمی به ۶ میلیون تومان، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، قیمت هر انس طلا در بازار جهانی رشدی ۵ دلاری داشته است.
در حال حاضر قیمت دلار در ایران به محدوده ۴۹ هزار تومان رسیده و خیلی ها تصور می کنند که قیمت آن به ۴۴ هزار تومان خواهد رسید اما این اتفاق نیفتاد و از ۴۸ هزار تومان به روند صعودی برگشت.
در صورتی که افت دلار اتفاق بیفتد قیمت طلا در ایران هم کاهش خواهد داشت و از آنجایی که کف دلار مرز ۴۴ هزار تومان است کف قیمت هر سکه تمام هم ۲۰ میلیون تومان است.
اما از آنجایی که رکود اقتصادی در کشور در حال عمیق شدن است به نظر می رسد دولت فعلا نرخ دلار را بیشتر از این کاهش ندهد و در همین محدوده تثبیت کند تا از این طریق صادرات محصولات شرکت ها هم ادامه داشته باشد
البته برخی دیگر این افت قیمت دلار را منوط به توافق برجام و … می دانند در غیر این صورت قیمت بعدی دلار را تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۷۵ هزار تومان پیش بینی می کنند و اگر این اتفاق بیفتد قیمت بسیاری از کالاهای دیگر هم بالا می رود و بار دیگر قیمت سکه طلا از محدود ۳۵ میلیون تومان عبور می کند.
در شرایط کنونی حباب سکه تمام ۳ میلیون  تومان، حباب نیم سکه ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، حباب ربع سکه ۴ میلیون ۵۰۰ هزار تومان و حباب سکه گرمی ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان تعیین شده است.