درآمد شاراک در فروش داخلی و خارجی ۹ ماهه امسال

درآمد شاراک در فروش داخلی و خارجی ۹ ماهه امسال

پتروشیمی شازند اراک با نماد شاراک با پی بر ایی ۷ گزارش ۹ ماهه را روانه کدال کرده که بر مبنای آن، شرکت ۱۵۸۶۴ میلیارد تومان فروش داخلی داشته در حالی که در مدت مشابه سال قبل شرکت ۱۱۷۳۵ میلیارد تومان فروش داخلی داشته است، از طرف دیگر فروش آذر ماه شرکت در این بخش ۱۸۳۹ میلیارد تومان بوده که تقریبا به اندازه میانگین ماههای گذشته بوده است، آنهم در شرایطی که رکود تورمی همچنان در اقتصاد کشور وجود دارد.

همچنین فروش صادراتی شرکت در ۹ ماهه امسال حدود ۵۵۷۸ میلیارد تومان بوده که به نسبت درآمد صادراتی مدت مشابه سال گذشته که حدود ۵۷۶۲ میلیارد تومان بوده افت جزئی را تجربه کرده است هرچند در آذر ماه این شرکت با فروش صادراتی ۹۴۶ میلیارد تومان نسبت به میانگین ماهانه رشد خوبی ثبت کرده و اگر در سه ماهه باقی مانده سال این میزان فروش صادراتی حفظ شود درآمد شرکت از این محل رشد بیشتری خواهد داشت.

در مجموع درآمد شاراک در فروش داخلی و خارجی ۹ ماهه امسال ۲۱۴۴۲ میلیارد تومان بوده که به نسبت درآمد ۱۷۴۹۷ میلیارد تومانی آن در ۹ ماهه سال گذشته تقریبا رشدی ۲۰ درصدی ثبت کرده است و با توجه به اینکه سیاست دولت تسهیل مراودات تجاری کشور با کشورهای آسیایی حوزه شانگهای، اوراسیا و … است پیش بینی می شود ظرفیت صادراتی این شرکت در آینده رشد قابل توجهی داشته باشد. از طرف دیگر در بخش داخلی هم سیاست های دولت توسعه فرآوری و توسعه زنجیره پایین دستی محصولات پایین دستی است به همین دلیل پیش بینی می شود فروش داخلی شرکت هم در چشم انداز میان مدت و بلندمدت رشد قابل توجهی پیدا کند.

 طبق صورت های مالی شش ماهه به ازای هر سهم ۲۱۴ تومان سئد ساخته که کمی بهتر از عملکرد مدت مشابه سال گذشته بوده است، در حالی که سیاست گذاری های نرخ خوراک در سال جدید تغییر کرده و بسیاری از سهامداران نگران کاهش ود عملیاتی شرکت های حوزه پتروشیمی بودند اما گزارش شرکت شاراک نشان داد که مدیران این شرکت نه تنها توانسته اند اثرات منفی سیاست تغییر نرخ خوراک را خنثی کنند با اجرای طرح و برنامه های جدید چشم انداز مثبتی را برای سهامداران شرکت رقم بزنند.

نماد شاراک در ۸ ماهه گذشته که بورس روند نزولی داشته عملکرد معقولی داشته است، به طوری که این نماد در ۹ ماهه ۱۴ درصد بازدهی منفی داشته و همچنان در یکساله مثبت ۲ درصد عملکرد مثبت داشته است و از طرف دیگر در یک ساله هم ۱۰۰ درصد سود نقدی را که حدود ۱۳ درصد از قیمت کنونی سهام است را بین سهامداران توزیع کرده است.

تابلوی معاملات سهم در هفته های اخیر حکایت از این دارد که موج جدیدی از تقاضا برای خرید سهام این شرکت شکل گرفته است، هرچند جو منفی بازار سرمایه تحت تاثیر اخبار سیاسی و … مانع از رشد ارزش سهام این شرکت شرکت، اما از آنجایی که بازار در یک موقعیت ارزنده قرار دارد و کم کم نمادهای با ارزندگی بالا راه خود را از سایر سهام جدا می کنند پیش بینی می شود به زودی پول های جدید و داغ وارد سهام شاراک شود و به سمت سقف سال ۱۴۰۲ حرکت کند. البته نباید ظرفیت های ناشی از افزایش سرمایه شرکت را نادیده گرفت که می تواند قابلیت جدیدی برای ارتقای ظرفیت تولیدی شرکت محسوب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *