نکات بنیادی شرکت سیمان هرمزگان

نکات بنیادی شرکت سیمان هرمزگان

گزارش حاضر با هدف بررسی نکات بنیادی شرکت سیمان هرمزگان تهیه شده و عملکرد مالی و عملیاتی این شرکت را در سال‌های اخیر تحلیل می‌کند. 

به گزارش سرمایه فردا، شرکت سیمان هرمزگان با عملکرد مالی قوی و نرخ رشد قابل‌توجه، جایگاهی مستحکم در بازار صنعت سیمان ایران به دست آورده است. در این گزارش به بررسی نکات کلیدی و تحلیل شاخص‌های مالی این شرکت پرداخته‌ایم تا به تصویر کاملی از موقعیت آن دست یابیم.

 ارزش بازار شرکت سیمان هرمزگان معادل ۱۱,۲۵۶ میلیارد تومان است.  برآوردها نشان می‌دهد که فروش این شرکت تا انتهای سال مالی به ۳,۸۱۶ میلیارد تومان خواهد رسید.  همچنین سود خالص برآورد شده شرکت تا پایان سال مالی معادل ۱,۷۶۱ میلیارد تومان است.

رتبه ارزش بازار شرکت در میان شرکت‌های فعال در بورس ایران، ۱۳۶ است. دوره گردش کالا در این شرکت برابر با ۱۳۹ روز است که نشان‌دهنده زمان نسبی بین تولید تا فروش محصولات است.  دوره وصول مطالبات نیز به ۵۱ روز می‌رسد، که بیانگر سرعت دریافت بدهی‌های مشتریان است.

از نظر نسبت‌های مالی:

  • P/E Forward = 6.39
  • P/S Forward = 2.95
  • P/A = 3.92
  • P/B = 6.59

روند فروش ماهانه شرکت سیمان هرمزگان نیز رشد پایداری را نشان می‌دهد:  میانگین فروش ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۳ برابر با ۲۲۶ میلیارد تومان بوده است. میانگین فروش ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۴ به ۳۱۸ میلیارد تومان رسیده است.  این شرکت طی سه ماه نخست سال جاری، ۹۵۴ میلیارد تومان فروش داشته که معادل ۳۵ درصد از مجموع فروش سال ۱۴۰۳ است.  در بازه زمانی یادشده، ۱۲ درصد از فروش شرکت به صادرات اختصاص داشته است.  فروش بهمن ماه ۳۴۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به ماه گذشته رشدی ۱۹ درصدی و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۴۵ درصدی را تجربه کرده است.

نتیجه‌گیری: عملکرد شرکت سیمان هرمزگان نشان‌دهنده مدیریت کارآمد و استراتژی‌های مناسب در بازار سیمان است. رشد قابل‌توجه در میزان فروش، سودآوری و شاخص‌های مالی، گواهی بر توان رقابتی این شرکت است. بهبود مداوم در عملکرد فروش صادراتی و رشد مستمر در فروش داخلی، موقعیت این شرکت را در بازار تقویت کرده و پتانسیل بالای آن را به نمایش می‌گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *