به تازگی موزیک ویدئوی جدیدی به نام امیری در شبکههای اجتماعی به شهرت رسیده که بسایری از مخاطبان معتقدند که موسیقی نسل زد است.
به گزارش سرمایه فردا، صنعت موسیقی در دنیا با تحولات زیادی روبرو شده است. چراکه با ظهور نسل زد ذائقه مصرف کنندگان نیز تحت تاثیر قرار گرفته است. به همین دلیل موسیقی نسل زد تنها در صورتی که تلفیقی از هنر داشته باشد مورد استقبال قرار می گیرد.
به تازگی موزیک ویدئوی جدیدی به نام امیری در شبکههای اجتماعی به شهرت رسیده و بازدیدهای میلیونی کسب کرده است. این موزیک ویدئو که توسط پوریا پوتک، رپر ۳۳ ساله ایرانی، با نام “امیری” منتشر شده، المانهای تهاجمی و عاشقانهای را به نمایش میگذارد. این پروژه، از نواوری های زیادی برخوردار است. حداقل می توان گفت در موسیقی فارسی نوآوری های زیادی داشته است چراکه از صحنههای فیلمهای معروف الهام گرفته است.
این موسیقی به دلیل خلاقیت هایی که داشته علاوه بر اینکه پرهزینهترین موزیک ویدئوی ایرانی شناخته شده، از نظر زمان و جلوه های ویژه نیز ایده های جدید بکار برده است. به طور قطع این موضوع را مدیون اسپانسر مالی خود آلارا است که به نوعی هنر و طبیعت را موسیقی ترکیب کرده است.
اسپانسر این موزیک ویدئو، آلارا، یک زن جوان و ثروتمند ساکن بریتانیا است که بیشتر در حوزه مدلینگ معروف است و اخیرا جز داوران فشن اوارد بیریتیش ۲۰۲۴ بوده است. او به تازگی به حوزه املاک موسیقی، ثروت خود را به ۲.۵ میلیارد دلار رسانده است. آلارا که در ایران حقوق خوانده بود، در سرمایهگذاری عملکرد موفقی داشت و در برخی کسب و کارها رقیب نداشت. او پیش از این در صنعت مالی و مدیا نیز نقشآفرینی کرده است.
پوریا پوتک، نخستی همکاری خود با آلار را تجربه کرده و با توجه به اینکه این همکاری به تحول صنعت موسیقی منجر شده احتمالا در پروژه های بعدی نیز ادامه پیدا کند. موزیک ویدئوی «امیری» تاکنون رکورد بسیاری از رقبا خود را شکسته است، این موضوع تنها به متن و موسیقی بر نمی گردد، چراکه بسیاری از نسل زد نگاه هنری نسبت به موسیقی پیدا کرده است.
بنابراین ویدئوی امیری در شبکه های اجتماعی بازنشر شده و در صفحات شخصی بسیاری از اینفلونسرها میلیونها بازدید داشته است. این موزیک ویدئو که به عنوان طولانیترین موزیک ویدئوی پوریا پوتک شناخته میشود، شامل سولوهای گیتار و داستانی است که به همین دلیل روایتگری می کند. در حال حار این موسیقی به این دلیل مورد توجه جوانان قرار گرفته که برای مخاطبان پیام دارد و هر کسیب متناسب با نگاهش به زندگی و جامعه می تواند با موسیقی ارتبط بگیرد.
پوریا پوتک که در پروژههای پرحاشیه دیگری نیز همکاری داشته است، در حال حاضر در حوزه املاک و کسب و کارهای دیگر سرمایهگذاری میکند و به تولید محتوای جدید و پرطرفدار ادامه میدهد. نام موزیک “امیری” به دلیل ارادت خواننده به مایک امیری، استایلیست ایرانی، انتخاب شده است.
تمام حقوق برای پایگاه خبری سرمایه فردا محفوظ می باشد کپی برداری از مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.
سرمایه فردا