آینده بیت کوین چه خواهد شد

آینده بیت کوین چه خواهد شد

تحلیلگران معتقدند صندوق ها مالی، سرمایه گذاران خرد و نهادی در آینده بیت کوین نقش خواهند داشت. در این گزارش به جزئیات آن پرداخته شده است.

به گزارش سرمایه فردا، با توجه به اینکه تنش‌های سیاسی و نظامی تا حدودی کنترل شده اند. پیش بینی آینده بیت کوین به تصمیمات سیاسی بستگی دارد. در انتخابات فرانسه چپ‌گرا ها حداکثر کرسی را در اختیار گرفته اند. پیش‌بینی می‌شود که تنش‌های سیاسی در جهان کاهش یابد. حتی اگر ترامپ هم پیروز انتخابات شود اینبار سیاست میانه روی را دنبال خواهد کرد.

در سال‌های اخیر بیشترین استخراج و معامله رمزارزها و بیت کوین توسط کشورهای تحریمی انجام شده است. به همین دلیل با کاهش تنش‌های سیاسی تقاضا برای ارز دیجیتال هم کاهش می یابد.

آینده بیت کوین در بازار


پیش بینی عرضه رمزارز به بازار از سوی دولت آلمان و صرافی Mt. Gox بر قیمت ها فشار وارد کرده است. بر همین منوال پیش بینی می شود که در کوتاه مدت آینده بیت کوین همچون بازار ارزهای دیجیتالی نوسانی خواهد بود.

در حال حاضر قیمت اتریوم نیز به میزان چشمگیر کاهش یافته است. اما برخی تحلیلگران معتقدند بزودی وضعیت بهتر خواهد شد. یک عامل خوشبینی، شروع کاهش نرخ های بهره در آمریکاست. پیش بینی شده در ماه سپتامبر نرخ های بهره پایین آورده می شود.

پیش بینی آینده ارز دیجیتال

داده های منفی از اقتصاد آمریکا احتمال کاهش نرخ های بهره در ماه سپتامبر را به ۷۸ درصد رسانده است.

عامل دیگر، شروع مجدد ورود نقدینگی به صندوق های ایی تی اف بیت کوین در آمریکاست. تحلیلگران معتقدند صندوق ها مالی، سرمایه گذاران خرد و نهادی در آینده بیت کوین نقش خواهند داشت. به تدریج رمزارزها رسمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. بنابراین باید برای آینده رمزارز صبور بود.

به تدریج بر تعداد سرمایه گذاران و سهم رمزارزها در سبدهای سرمایه گذاری افزوده خواهد شد. از دید این تحلیلگران، افت کنونی قیمت ها ادامه پیدا نخواهد کرد.

وضعیت بازار رمزارز

دولت آلمان بیش از ۳,۰۰۰ بیت کوین را در یک ساعت جابجا کرد.

دولت آلمان در روز گذشته بیش از ۳,۰۰۰ بیت کوین را جابجا کرده است. مجموع حجم بیت‌کوین در دو روز گذشته را به عددی پنج رقمی رسانده است. این تراکنش‌ها روند فروش ارز دیجیتال توسط دولت آلمان را که از هفته گذشته آغاز شده بود، ادامه می‌دهد.

دلایل افزایش فروش رمزارز در آلمان

این اقدام علی‌رغم درخواست‌های نمایندگان پارلمان مانند یوآنا کوتار، قانونگذار آلمانی و فعال بیت کوین، برای خودداری از این کار صورت می‌گیرد. کوتار از دولت خواسته است تا از «واگذاری شتاب‌زده بیت کوین‌های دولتی» خودداری کند.

به جای آن، رمزارزها را به عنوان یک «ذخیره ارزی استراتژیک» برای محافظت در برابر خطرات سیستم سنتی اتخاذ کند. دولت آلمان جریان ورودی و خروجی ترکیبی بیش از ۶,۰۰۰ بیت‌کوین داشته است. بیش از نیمی از آن به صرافی‌ها یا آدرس‌های ناشناس منتقل شده است.

صندوق‌های ETF بیت کوین

این صندوق‌های ETF دیروز بزرگ‌ترین ورودی سرمایه را در ماه گذشته ثبت کردند. علی‌رغم شرایط نامساعد بازار ارزهای دیجیتال، صندوق‌های قابل معامله بورسی (ETF) بیت کوین، دیروز بزرگ‌ترین ورودی خالص سرمایه خود را در بیش از یک ماه گذشته ثبت کردند.

در روز ۸ ژوئیه (۱۸ تیر)، ۱۱ صندوق‌های قابل معامله بورسی بیت کوین مجموعاً ۲۹۵ میلیون دلار جذب کردند. صندوق بلک‌راک با ۱۸۷.۲ میلیون دلار بیشترین ورودی روزانه را داشت و پس از آن فیدلیتی با ۶۱.۵ میلیون دلار قرار گرفت.

همزمان، نگرانی‌هایی درباره فروش رمزارز توسط دولت آلمان و بازپرداخت به طلبکاران مت گاکس (Mt‌.‌Gox) وجود دارد. دولت آلمان تاکنون بیش از ۲۶,۲۰۰ بیت‌کوین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار به صرافی‌ها و بازارگردان‌ها منتقل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *