مانع‌تراشی در خصوص پرداخت ماده ۱۲ به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی راه آهن

مانع‌تراشی در خصوص پرداخت ماده ۱۲ به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی راه آهن

به گزارش سرمایه فردا، مدیرعامل راه‌‌‌آهن با توضیح روند طی‌شده و مانع‌تراشی‌‌‌های صورت‌گرفته در خصوص پرداخت ماده ۱۲ به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی گفت: تاکنون به‌‌‌جای هفت‌‌‌خوان، هفتاد خوان را پشت سر گذاشتیم و امیدواریم با همکاری بهینه‌‌‌سازی در آینده نزدیک شاهد واریز وجوه باشیم.

سید‌میعاد صالحی در نشست تخصصی با مالکان لکوموتیو با اشاره به وعده‌‌‌ای که به مالکان لکوموتیو جهت پرداخت مطالبات معوق داده ‌‌‌بود، اظهار کرد: به وعده‌‌‌ای که در مهرماه به مالکان لکوموتیو دادیم کاملا انجام شد و با انضباط‌بخشی به فرآیند مالی بین مالکان واگن و راه‌‌‌آهن تعهدات راه‌آهن به مالکان لکوموتیو پرداخت شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این آغاز اصلاح مسیر است که گام‌‌‌های اولیه آن انضباط مالی بوده و گام‌‌‌های بعدی نیز در موضوع لکوموتیو و حوزه‌‌‌های دیگر است. وی خاطرنشان کرد: از ۳۰‌هزار واگن باری در گردش، حدود ۸‌هزار واگن به‌‌‌صورت شیر ترمز بسته سیر می‌‌‌کردند که طی دو ماه، این تعداد به صفر رسید و اکنون هیچ واگن با شیر بسته اعزام نمی‌شود.

صالحی با بیان اینکه در اصلاحاتی که انجام می‌‌‌دهیم بخش مهمی از آن درباره لکوموتیو هستند، گفت: اکوسیستم اصلاح‌شده‌‌‌ای برای راه‌‌‌آهن بنا می‌‌‌نهیم که برای همه برد- برد است.

وی تاکید کرد: از مطالباتی که وصول شده یک ریال در حوزه دیگری صرف نشده بلکه ابتدا بدهی راه‌‌‌آهن به شرکت‌های مالک لکوموتیو پرداخت شده است. مدیرعامل راه‌‌‌آهن اظهار کرد: در آذرماه سه اقدام اصلاحی در راه‌‌‌آهن انجام شده ‌‌‌است. به گفته صالحی، ممنوعیت اعزام واگن باری با شیر ترمز بسته، وصول مطالبات و اعزام قطار کامل، از جمله اقدامات اصلاحی انجام شده هستند. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه قطار کامل قطاری است که تمام واگن‌‌‌هایش برای یک شرکت باشد، ادامه‌‌‌ داد: طبق قانون برنامه هفتم توسعه، تا پایان سال دوم اجرای این قانون، باید قطارها به‌‌‌صورت کامل اعزام شوند که اکنون این کار انجام شده‌‌‌ است و تمامی قطارها باید به‌‌‌صورت کامل سیر کنند.

وی با بیان اینکه با حذف امضای اشخاص، اکنون تمامی بارنامه‌‌‌ها به‌‌‌صورت کاملا سیستمی انجام می‌‌‌شوند و برای صدور بارنامه از اعمال سلیقه پرهیز می‌شود، تصریح ‌‌‌کرد: در حال حاضر پرداخت‌‌‌های عمده شرکت‌های باری به‌روز شده و انتظار می‌رود که بارها خوب و منظم حمل شود. صالحی با تاکید بر اینکه اصلاحات در راه‌‌‌آهن به‌‌‌صورت همه‌جانبه در حال اجراست، عنوان کرد: اکنون انتظار داریم تا نقشی که در این سیستم برای مالکان لکوموتیو دیده ‌‌‌شده، به‌‌‌درستی اجرا شود.

مدیرعامل راه‌‌‌آهن سپس با اشاره به پرداخت هفت صورت وضعیت مالکان لکوموتیو در سه ماه گذشته تاکید کرد: از مالکان لکوموتیو برنامه‌‌‌ای عملیاتی و اجرایی برای دو ماه آینده به‌‌‌جهت افزایش آماده‌به‌کاری و قابلیت اطمینان کشنده‌‌‌ها می‌‌‌خواهیم به‌‌‌نحوی که معاونت بهره‌‌‌برداری راه‌‌‌آهن بتواند برنامه‌‌‌ریزی مناسبی برای حمل بار داشته ‌‌‌باشد.

صالحی افزود: با چنین برنامه‌‌‌ای، انتظار صاحبان بار برآورده خواهد شد، به‌‌‌طوری که از یکسو با پرداخت به‌‌‌روز هزینه‌‌‌های جابه‌‌‌جایی بار به واگن‌‌‌داران، امکان وصول مطالبات و پرداخت به مالکان لکوموتیو فراهم باشد و از سوی دیگر بارها منظم و به‌‌‌خوبی حمل شود.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با همه مسائل از جمله اصلاح تعرفه و دیگر مسائل مالکان لکوموتیو، راه‌‌‌آهن آمادگی کامل دارد تا با استدلال‌‌‌هایی که مطرح می‌شود، نسبت به اصلاحات لازم اقدام کند.

مدیرعامل راه‌‌‌آهن با توضیح روند طی‌شده و مانع‌تراشی‌‌‌های صورت‌گرفته در خصوص پرداخت ماده ۱۲ به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی گفت: تاکنون به‌‌‌جای هفت‌‌‌خوان، هفتاد خوان را پشت سر گذاشتیم و امیدواریم با همکاری بهینه‌‌‌سازی در آینده نزدیک شاهد واریز وجوه باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی سپس با ارائه تصویری شفاف از اصلاحات پیش روی صنعت ریلی گفت: با برگزاری جلسات فنی در خصوص سه مورد مشخص تصمیم می‌‌‌گیریم. به گزارش روابط عمومی شرکت راه‌‌‌آهن، طرح جامع جانمایی دپوهای تعمیرات برای افزایش بهره‌‌‌وری لکوموتیوها و کاهش زمان تعمیرات، شرایط بهینه تشکیل قطار با در نظر گرفتن متغیرهای مختلف به‌‌‌نحوی که مسیرهای خوب حمل بار به لکوموتیوهایی اختصاص یابد که بالاترین قابلیت اطمینان را دارند، اصلاح نرخ تعرفه بر اساس پارامترها و متغیرهای موثر دستور کار جلسات بعدی راه‌‌‌آهن برای اصلاح حوزه حمل بار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *