نوچاد آغازگر مسیر تحول در چادرملو
نوچاد آغازگر مسیر تحول در چادرملو

میرسینا شنوا با تاکید بر اینکه نوچاد برند نوآوری چادرملو و مسیری برای آغاز تحولی بزرگ در اکوسیستم چادرملو است، افزود: نوچاد اسم رمزی برای یک پیوند بلندمدت با بخش معدن است.

به گزارش سرمایه فردا، رئیس مرکز نوآوری چادرملو و دبیر برگزاری رویداد چادرملو در مراسم اختتامیه نوچاد با تشکر از مدیر عامل چادرملو برای حمایت از این مرکز گفت: در حقیقت مهندس طاهر زاده با ایجاد فضای باز و مهندسان با انگیزه معمار نوچاد است. اگر اعتماد مدیرعامل چادرملو نبود این مرکز بعد از یک سال به این نقطه نمی رسید.

میرسینا شنوا با تاکید بر اینکه نوچاد برند نوآوری چادرملو و مسیری برای آغاز تحولی بزرگ در اکوسیستم چادرملو است، افزود: نوچاد اسم رمزی برای یک پیوند بلندمدت با بخش معدن است. با وجود اینکه در آغاز راه اندازی مرکز شرایط سخت بود اما چراغ امیدواری در مسیر پیشرفت روشن بود.

او با تاکید بر اینکه ۳۵ تیم با مرکز نوچاد در یک سال اخیر همکاری کردند، تصریح کرد: فراخوان دور بعدی رویداد هفته های آینده منتشر خواهد شد. امیدواریم همکاری پررنگ تری در دوره بعد داشته باشیم. امروز دست یاری را به سوی همه فعالان معدنی استان یزد و سراسر کشور دراز می کیم.

در این برنامه رئیس هیات عامل ایمیدرو، استاندارد، رئیس دانشگاه یزد و پارک علم و فناوری یزد حضور داشتند.

مرکز نوآوری چادرملو ( نوچاد)

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در راستای همراهی خود با ترندهای روز دنیا مرکز نوآوری خود با نام “نوچاد” را تاسیس نموده است. این مرکز با حمایت از استارتاپها و کسب و کارهای نوپا یک قدم بزرگ در جهت تقویت همکاریهای علمی صنعتی و نوآورانه در حوزه معدن و صنایع معدنی برداشته است. نوچاد با تکیه بر تخصص و تجربه متخصصان خود و با هدف ایجاد ارتباط موثر بین صنعت دانشگاهها و اکوسیستم نوآوری در زمینه های تحقیق و توسعه بهبود فرآیندها، بهینه سازی تولید و کاهش هدر رفتها به ماهیت پیشروی و نوآوری در بخش معدن و زنجیره فولاد تبدیل شده است. نوچاد به استارتاپهای مرتبط با این حوزه ها پرداخته و بر بهبود پایدار و کیفیت فعالیتهای این زمینه ها متمرکز است.
از مرحله اکتشاف منابع معدنی گرفته تا تولید محصول نهایی در زنجیره فولاد و ایجاد استارتاپهای نوآور نوچاد” با بهره گیری از فناوریهای، پیشرفته فرآیندهای نوآورانه و تحقیقات، پیشرفته نقش بی قید و شرطی در بهبود ارتقاء تمامی مراحل این زنجیره و حمایت از رشد و توسعه استارتاپهای معدنی و صنایع معدنی ایفا می کند. با تلاش های مداوم نوجاد” تسهیل گری در تعاملات استارتاپها با اکوسیستم‌های دانشگاهی و صنعتی خواهد بود. با انجام کارهای جدید، توسعه پایدار و افزایش بهره وری در بخش معدن و زنجیره فولاد و عرصه استارتاپهای نوآور را به واقعیت تبدیل می کند.

شرکت چادرملو با توجه به اتفاقات پیش روی دنیا در حوزه تکنولوژی پلتفرمی جهت توسعه هر چه بهتر در حوزه نوآوری تنظیم نموده است. قسمتی از فعالیت این پلتفرم بر دوش مرکز نواوری نوچاد است . استارتاپ استودیو جهت حل مسائل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به صورت نوآورانه تسهیلگری و شبکه سازی در اکوسیستم نوآوری توانمندسازی نیروی انسانی فناورانه بر عهده تیم نوآوری مرکز نوچاد است.

نوچاد سکوی سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای نوپا و فناورانه در حوزه معدن و صنایع معدنی است.

*بیانیه ماموریت

توانمندیهای شرکت چادرملو از طریق ایجاد قابلیتهای پویا بر بستر ،چنوآوری شامل تسهیل گری در جهت حل نوآورانه چالشها و مسئله های موجود در اکوسیستم چادرملو و زنجیره ارزش فولاد در قالب توسعه کسب و کار و سرمایه گذاری است. همچنین توانمندسازی داخلی و خارجی در حوزه نوآوری بالاخص نوآوری در حوزه معدن و صنایع معدنی، تسهیل دسترسی شبکه علمی، تحقیقاتی و فناوری داخل و خارج از کشور از دیگر اقدامات این مرکز است. همچنین توسعه ایده‌های نوین و تیم‌های نوپای حوزه فناوری معدن و صنایع معدنی به منظور حفظ مزیت رقابتی و ایجاد ارزش پایدار برای کلیه ذینفان را در دستور کار دارد.

*چشم انداز

ما تلاش خواهیم کرد تا با ایجاد یک اکوسیستم نوآورانه در کنار پتانسیلهای معدنی و صنعتی موجود و سرمایه های انسانی خلال برترین ارزش آفرین در حوزه معدن و صنایع معدنی در زیست بوم نوآوری را خلق کنیم.

اهداف راهبردی

+ارتقای قابلیتهای پویای سازمانی و توانمندسازی مبتنی بر نوآوری به منظور حل مسائل شرکت
+توسعه همکاریهای مرکز نوآوری با شبکه زیست بوم نوآورانه و مراکز دانشگاهی در داخل و
خارج از کشور

  • ایجاد زمینه مناسب برای بروز خلاقیت و بستری برای رشد و پرورش ایده های نو، بر مبنای دانش با شتاب دهنده و استودیوی استارتاپ
    +ارتقای ارزش شرکت مبتنی بر فناوری و نوآوریهای مرکز نوآوری
    +توسعه زیست بوم فناورانه در مرکز نوآوری
    +سرمایه گذاری و مشارکت در توسعه کسب و کارهای نوپا و فناورانه
    +برگزاری دوره های توانمندسازی در حوزه توسعه کسب و کارهای نوپای
  • +حوزه معدن و صنایع معدنی برگزاری روید
    کمک به بومی‌سازی نوآوری در بخش معدن
    +توانمندسازی جذب تیم فناور و همچنین رویدادهای ترویجی
    +تکنولوژیهای حوزه معدن و صنایع معدنی
    +توسعه همکاریها با مجموعه های نوآورانه همسو
    +فرهنگ سازی نوآوری در اکوسیستم چادرملو