ایده اولیه ساخت این فرودگاه در ۲۰ کیلومتری جاده قم – سلفچگان از بهمن ۱۳۹۰ ارائه شد که به دلایل مهندسی و مخاطرات ایمنی مسکوت ماند.
کاپیتان علی موسوی-خلبان بازنشسته: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بدون توجه به هشدارهای کارشناسی به تازگی عملیات ساخت «فرودگاه بین المللی قم»!! را آغاز کرده است.
گفته می شود عملیات خاکبرداری باند پرواز این فرودگاه به طول ۴ کیلومتر و عرض ۶۰ متر آغاز شده و قرار است ظرف ۳ سال با هزینه ای قریب به ۲۰۰۰ میلیارد تومان، استان قم دارای فرودگاه بین المللی شود.
البته ایده اولیه ساخت این فرودگاه در ۲۰ کیلومتری جاده قم – سلفچگان از بهمن ۱۳۹۰ ارائه شد که به دلایل مهندسی و مخاطرات ایمنی مسکوت ماند.
از آن زمان تاکنون کارشناسان بارها با ساخت فرودگاه مذکور مخالفت کرده و نسبت به تبعات نشست وبرخاست هواپیما در کریدور پروازی فرودگاه های اطراف و به ویژه فرودگاه بین المللی امامخمینی هشدار داده اند.
با این حال بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دوباره عملیات ساخت فرودگاه مذکور را از سر گرفته است.
اینک سئوال اینجاست که:
۱- مسئولیت بی توجهی به هشدارهای ایمنی در مورد ساخت این فرودگاه با کیست؟
۲- اگر فلسفه بنیادین حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی(ره) هزینه کرد منابع بنیاد مسکن برای توسعه ساخت مسکن محرومان است، چرا این بنیاد به سرمایه گذاری در ساخت فرودگاه روی آورده است؟
۳- وقتی مردم استان قم و زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) از سراسر جهان می توانند با صرف ۴۰ دقیقه مسافت زمینی به بزرگترین فرودگاه بین المللی کشور(یعنی فرودگاه امام خمینی) دسترسی داشته باشند، چرا باید با صرف هزینه اضافی، یک فرودگاه بین المللی دیگر در این محدوده ساخت؟
۴-بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که ظرف ۴۵ سال گذشته عموما در حوزه مسکن سازی و راه سازی فعالیت داشته، چه تجربه ای در احداث یک فرودگاه بین المللی با استانداردهای خاص هوانوردی دارد؟
۵-آیا اینگونه هزینه کردن کمک های مردم به حساب ۱۰۰ حضرت امام و سرمایه های بنیاد مسکن، اتلاف منابع نیست؟!
تمام حقوق برای پایگاه خبری سرمایه فردا محفوظ می باشد کپی برداری از مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.
سرمایه فردا