هم افزایی رسانه‌ها و صنعت برق در نهادینه کردن مصرف بهینه برق
هم افزایی رسانه‌ها و صنعت برق در نهادینه کردن مصرف بهینه برق

مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران در آستانه روز خبرنگار تاکید کرد: هم افزایی رسانه‌ها و صنعت برق در نهادینه کردن مصرف بهینه برق است.

به گزارش سرمایه فردا، مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران در آستانه روز خبرنگار تاکید کرد: هم افزایی رسانه‌ها و صنعت برق در نهادینه کردن مصرف بهینه برق است و صنعت برق با همکاری رسانه ها می‌تواند علاوه بر نشان دادن سختی ها و تلاش‌های صورت گرفته برای تامین برق مطمئن و پایدار، ضرورت صرفه جویی در مصرف این انرژی حیاتی را برای مشترکان توصیف و تبیین کند.

حبیب قراگوزلو ضمن تبریک روز خبرنگار و قدردانی از رسانه ها و همه کسانی که در انعکاس فعالیت‌ها و انتقال واقعیات و سختی های کار در صنعت برق به مردم و جامعه تلاش میکنند، اظهارداشت: رسانه‌ها به پشتوانه خبرنگاران پرتلاش و مسؤلیت پذیر زبان صریح و چشم بصیر مردم برای رصد تلاش‌ها و دستاوردهای خدمت‌گذاران آنها و روایان صدیق واقعیت‌های نهان و آشکار برای جامعه هستند.

وی افزود: باید تلاش شود با کمک رسانه‌ها سختی کار تامین برق مطمئن و پایدار، برای مردم شفاف‌سازی شود تا همراهی بیشینه مشترکان در موضوع صرفه جویی در مصرف برق را به دنبال داشته باشد.

این مسؤل در صنعت برق با مهم خواندن نقش رسانه ها در تبیین طرح ملی پاداش مشترکان خانگی افزود: فرصت ایجاد شده در طرح پاداش صرفه‌جویی برای مشترکان خانگی می‌تواند بازی دوسر برد را هم از لحاظ فرهنگی و آموزشی و هم کسب منفعت مالی برای خانوارها و مشترکان برق داشته باشد که با رعایت نکاتی ساده‌، علاوه بر نفع فردی‌، عاید جمعی بلند مدت و تاثیر گذاری مثبت را به دنبال خواهد داشت.

او در ادامه با تاکید بر اینکه تمام تلاش مجموعه صنعت برق و کارکنان این شرکت، تامین برق پایدار برای آسایش و آرامش مشترکان است، عنوان داشت: در حوزه اطلاع رسانی باید با تعامل و همکاری دوسویه بین رسانه‌ها و صنعت برق، در راستای شفاف‌سازی برای مشترکان و حل مسائل و مشکلات این صنعت قدم برداشت.

قراگوزلو در پایان ضمن تاکید بر پایداری شبکه برق، یک توصیه مدیریت مصرفی هم داشت و گفت: مشترکان عزیز میتوانند با بکار بستن راه های ساده مدیریت مصرف برق، از جمله تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی ۲۴ درجه و استفاده از دور کند کولرهای آبی، ضمن مشارکت حداکثری در طرح پاداش صرفه جویی، علاوه بر کاهش هزینه قبض برق مصرفی خود، در تامین برق پایدار برای همه مشترکان در سایر نقاط کشور نیز همکاری کنند.