شهردار شیراز گفت: وزارت صمت اجازه واردات واگن به شهرداری شیراز نداد. بنابراین، کمبود واگن یکی از مشکلات اصلی مترو شیراز است که نیاز به راهکار و پیگیری دارد.
به گزارش سرمایه فردا، محمد حسن اسدی امروز- چهارشنبه هشتم اسفند- در مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور با حضور وزیر کشور گفت: شیراز به طور همزمان چهار خط مترو دارد که در حال کار هستند. اما اعتبارات و مشکلات کمبود واگن همچنان وجود دارد. جناب آقای وزیر، در مورد تأمین واگن، ما در بازار سیاه و قاچاقی دور خودمان میچرخیم و نمیدانیم این واگنها را چگونه تأمین کنیم. در دولت گذشته مصوب شد که باید از طریق واگن سازهای داخلی واگن تأمین شود. اما ما از ابهر، اراک، و تهران بازدید کردیم و نقش آنها بیشتر مونتاژ است و واردات هم که ممنوع شده است. با تلاش بسیار زیادی مجوز واردات دریافت کردیم اما وزارت صمت اجازه واردات به ما نداد. بنابراین، کمبود واگن یکی از مشکلات اصلی ما است که نیاز به راهکار و پیگیری دارد.
وی افزود: در مورد اتوبوس و تاکسی نیز این مسئله جزو تعهدات دولت است که سالها مغفول مانده است. عدم وصول سهم شهرداریها از محل ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی نیز مسئلهای است که در فضایی ابهامآمیز و غبارآلود قرار دارد. همچنین، نیاز به اتصال مرکز کنترل ترافیک وجود دارد. امروز شهرداریها مسئول کارهای زیرساختی از نظر مرکز کنترل ترافیک هستند، اما دسترسی به اطلاعات از دستگاههای امنیتی، انتظامی و دیگر سازمانها به ما داده نمیشود. در حوزه حمل و نقل همه ما مشکل داریم.
شهردار شیراز گفت: دو سال پیش، مجلس قانون درآمدهای پایدار را تصویب کرد که بر اساس آن، دستگاههای خدماترسان وظیفه جابجایی تأسیسات پروژههای عمرانی را با بودجه خودشان دارند. اما در عمل، هیچ دستگاه خدماترسانی در شهر شیراز حتی یک جابجایی تأسیسات انجام نداده است.
اسدی تصریح کرد: مسئله دیگری که نیاز به توجه دارد، بافتهای قدیمی و فرسوده شهرها است که نیاز به بازآفرینی و بازسازی دارند. همچنین، در حوزه رضایتمندی مردم در مورد اخذ پروانههای ساختمانی و استعلامات، هر شهرداری رویه و روش خود را دارد.
وی افزود: همچنین در شهر شیراز، سامانهای به نام بیم برای مدیریت و مدلسازی اطلاعات ساخت پیادهسازی شدهاست.
تمام حقوق برای پایگاه خبری سرمایه فردا محفوظ می باشد کپی برداری از مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.
سرمایه فردا