روند بازارهای سهام فرابورس در معاملات
روند بازارهای سهام فرابورس در معاملات

بازارهای سهام فرابورس در معاملات امروز شاهد بهبود داد و ستدها بودند. روند مثبت و متعادل بازارها باعث شد تا آیفکس با رشدی نزدیک به یک درصدی کار خود را در دومین روز مرداد ماه به پایان برساند.

به گزارش سرمایه فردا، بازارهای سهام فرابورس در معاملات امروز شاهد بهبود داد و ستدها بودند. روند مثبت و متعادل بازارها باعث شد تا آیفکس با رشدی نزدیک به یک درصدی کار خود را در دومین روز مرداد ماه به پایان برساند.
در معاملات روز جاری، دوشنبه دوم مردادماه، بازارهای سهام فرابورس شاهد داد و ستد بیشتر از ۷٫۵ میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزشی بالغ‌ بر ۲۴۵هزار ۴۰۰ میلیارد تومان طی ۲۲۰هزار نوبت معاملاتی بودند.
البته به رسم دوشنبه های هر هفته بخش عمده ای از معاملات روز جاری متعلق به عملیات بازار باز بانک مرکزی بود.
نگاهی به ارزش معاملات به تفکیک ابزار نشان می دهد امروز در بازارهای سهامی فرابورس بیشتر از ۲٫۴ میلیارد برگه سهم به ارزشی بالغ بر یک‌هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان خریدوفروش شد.
سرمایه‌گذاران فرابورسی امروز ۲٫۴ میلیارد واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری را هم به ارزش بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دادوستد کردند.
در ادامه معاملات روز چهارشنبه بیش از ۶ میلیون اوراق مالی اسلامی به ارزش ۵۶۰ میلیارد تومان دادوستد شد.
همچنین در جریان عملیات بازار باز بانک مرکزی ۲٫۶ میلیارد برگه به ارزش ۲۴۰ هزار میلیارد تومان مورد جا به جایی قرار گرفت.
در بازار روز جاری نمادهای فغدیر، وسپهر، آریا، کگهر، هرمز، دی و غصینو با بیشترین اثر مثبت بر شاخص کل، رشد ۲۵۸ واحدی این متغیر را رقم زدند تا در سطح ۲۶ هزار و ۶۹۴ واحد به کار خود پایان دهد.
همچنین شاخص قیمت طی روزی که گذشت ۶۳ واحد مثبت شد و شاخص کل هم وزن نیز رشدی ۲ هزار و ۴۹ واحدی داشت.
صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای وهامون، رافزا، زماهان، فغدیر، نطرین، ثپردیس و زگلدشت بود و در مقابل نمادهای دتوزیع، هجرت، ودی، ثتران، فسوژ، شتوکا و بنو بیشترین کاهش قیمت را داشتند.
در پایان بازار امروز نمادهای نیان، کتوسعه، دی، گدنا، والماس، خاور و کرمان در جدول نمادهای پر تراکنش قرار گرفتند.