چرا رهبر معظم انقلاب از تولیدکنندگان نوشت افزار حمایت کرد؟
چرا رهبر معظم انقلاب از تولیدکنندگان نوشت افزار حمایت کرد؟

ورود نوشت افزار ایرانی به بازار آمریکا
صنعت نوشت افزار ایرانی در سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته به طوری که محصولات نانو و آنتی باکتریال ویژه کودکان در داخل تولید می شود و برند ایرانی به بازار آمریکا ورود پیدا کرده بر همین اساس رهبر معظم انقلاب در نامه ای از تولیدکنندگان نوشت افزار حمایت کرد.

به گزارش سرمایه فردا، همزمان با  آغاز نمایشگاه نوشت افزار راهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه ای تولیدکنندگان نوشت افزار گفتند حرکت مبارکی است با قوت ادامه دهید. در همین راستا بازار گزارشی تهیه کرده است از وضعیت صنعت نوشت افزار و توانمندی هایی که در این صنعت وجود دارد.
معاون وزیر صنعت با اشاره به اینکه برخی واحد‌های صنعت نوشت افزار داخلی علاوه بر توجه به تحقیق و توسعه به موضوع بازاریابی بین الملل توجه کرده اند، گفت: در حال حاضر مردم اقبال خوبی به تولیدات داخلی نوشت افزار داشته اند، برای نمونه قیمت و کیفیت محصولات پنتر در کشور بسیار اقتصادی تر از برندهای خارجی است اما برای افزایش سهم بازار داخلی با قیمت پایین تر عرصه می کند و البته این یک امتیاز برای مصرف کنندگان است به همین دلیل برای ارزیابی وضعیت بازار این محصولات باید فاکتورهای کیفی را بیشتر از قیمت در نظر گرفت.
او با تاکید بر اینکه امروز برخی محصولات نوشت افزار نانو و آنتی باکتریال در کشور تولید می شود که حتی در سطح جهان بی نظیر است،افزود: این صنعت به تعبیر رهبر معظم انقلاب افتخار آفرین است و سطح تنوع و کیفیت تولیدات آن روندی صعودی دارد و وزارت صنعت هم دفتر تخصصی صنایع سلولزی راه اندازی کرده و کارگروه تخصصی هم برای توسعه صنعت نوشت افزار تشکیل داده تا بستر ایجاد خطوط تولید و همچنین توسعه صادرات محصولات نوشت افزار به کشورهای همسایه را فراهم کند.
محمد مهدی برادران درباره افزایش لوازم تحریر قاچاق در بازار، گفت: در حال حاضر محصولات قاچاق نوشت افزار در کشور مشاهده می¬شود و بسیاری از این محصولات از استانداردهای لازم برخوردار نمی باشند، به همین دلیل مصرف کنندگان باید محصولات داخلی را که سطح کیفیت و استاندارد آن ها تایید شده خصوصا محصولات نانو فناور، آنتی باکتریال و نظایر آن را مورد استفاده قرار دهند.

همچنین رییس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار با اشاره به اینکه صنعت نوشت افزار از تولید خودکار بیک در قبل از انقلاب نمود پیدا کرد، گفت: در یک دهه گذشته رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه ای بر تولید نوشت افزار داشت و در سال های اخیر تولید محصولات روز  در کشور شکل گرفته است، به طوری که امروز محصولات نوشت افزار با همان تکنولوژی تولید می شود که در کشور آلمان بکار گرفته می شود.
موسی فرزانیان با بیان اینکه کالاهای نوشت افزار در درجه اول توسط بچه ها استفاده می شود به همین دلیل موضوع بهداشت و کیفیت برای این محصولات اهمیت دارد، تصریح کرد:  امروز اقلام تولیدی نوشت افزار ایران از نظر کیفیت در بازار جهانی هم سطح قابل قبولی دارند و در شرایط کنونی معتقدیم که واحد‌های معتبر و کیفی باید به مصرف کنندگان معرفی شود تا هم مردم منتفع شوند و هم تولیده که تلاش کرده و محصولات کیفی ساخته حمایت شود.
او با تاکید بر اینکه ممنوعیت واردات برخی نوشت افزارها با واقعیت بازار همخوانی ندارد و منجر به قاچاق همان محصول شده است، تصریح کرد: برای نمونه ماژیک در کشور تولید نمی شود و ممنوعیت واردات آن باعث افزایش قاچاق این محصول شده است. به همین دلیل تصمیم گیری درباره ممنوعیت کالاها در میزان قاچاق تاثیر گذار است، اما شکل دیگری از قاچاق برای عدم پرداخت تعرفه وارداتی و… است و ما با آن مشکل داریم زیرا به صنعت داخل آسیب وارد کرده است.
فرزانیان با بیان اینکه بالای ۹۰ درصد نیاز کشور به نوشت افزار در داخل تولید می شود، اظهار کرد: اما برخی محصولات در کشور مصرف زیادی ندارد و برای تولیدکنندگان نمی صرفه که برای آن خط تولید ایجاد کرد به همین دلیل دولت برای توسعه این بخش باید از تولیدکنندگان حمایت کند.

ورود نوشت افزار ایرانی به بازار امریکا
عضو بنیاد ملی نخبگان و عضو اتحادیه نوشت افزار در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه در حال حاضر تنوع در بازار نوشت افزار زیاد با کیفیت بسیار متفاوت است، اظهار کرد: کیفیت در تولید باید مبنای قیمت گذاری محصولات در بازار  باشد در شرایط کنونی محصول پنتر در آمازون بفروش می رسد در حالی که هیچ کالای ایرانی دیگری نتوانسته به بازار آمریکا راه پیدا کند و این موضوع حکایت از این دارد که امکان رقابت با برندهای بزرگ جهانی را داریم.
مهرداد عالی پور با بیان اینکه در مقطع کنونی تجهیزاتی که در ایران برای تولید نوشت افزار نانو و آنتی باکتریال استفاده می شود در کشور آلمان و ژاپن بکار گرفته می شود، افزود: در شرایط کنونی سرمایه گذاری در تولید این محصولات بدون یک ریال دریافت وام اتفاق افتاده و شاید مهمترین سیاستی که امروز دولت در بخش تولید می تواند پیش بگیرد و به نفع تولید و کشور باشد همان عدم دخالت در بازار است.