چتر حمایتی بیمه درمان خانواده پارسیان
چتر حمایتی بیمه درمان خانواده پارسیان

بیمه درمان خانواده پارسیان با افزایش نرخ تعرفه خدمات درمانی ، دارو و تجهیزات پزشکی، متناسب سازی شده، به همین دلیل مورد توجه سازمان ها و شرکت‌های قرار گرفته که به سلامت کارکنان خود می اندیشند.

به گزارش سرمایه فردا، در سال‌های اخیر هزینه‌های درمانی به حدی بالا رفته که داشتن بیمه به یک ضرورت تبدیل شده‌است. در این بین، بیمه‌های پایه بخش کمی از این هزینه‌ها را پوشش می‌دهد. ازاین‌روی، بیمه‌های تکمیلی مورد اقبال عمومی قرار گرفت. بیمه درمان خانواده پارسیان از طرح های جدید است که نسبت به طرح های گذشته بهینه و سقف تعهدات آن با توجه به افزایش نرخ تعرفه خدمات درمانی ، دارو و تجهیزات پزشکی، متناسب سازی شده است.  این بیمه درمان خانواده پوشش‌های درمان تکمیلی برای کارکنان موسسات و سازمان‌ها در سراسر کشور فراهم می شود در نتیجه، این شرکت بیمه تکمیلی را به شکل گروهی صادر می‌کند.
شروع فعالیت این شرکت در بیمه های درمان خانواده، اسفند ماه سال ۹۹ و در قالب ۸ طرح با پوشش ها و تعهدات مختلف و خاص بیمه گذاران بیمه عمر انفرادی شرکت بیمه پارسیان بوده است و برای حداقل سن  صفر سال و حداکثر سن با احتساب مدت پوشش بیمه ای، ۷۰ سال در نظر گرفته شده و متقاضیان سن ۶۱ تا ۷۰ سال، در صورتی که سال گذشته، دارای بیمه درمان تکمیلی خانواده، نزد شرکت بیمه پارسیان بوده اند، بیمه نامه صادر خواهد شد.
میزان حق بیمه پرداختی در بیمه نامه درمان تکمیلی خانواده براساس میزان حق بیمه دریافتی با توجه به سن متقاضی، طرح مدنظر و فرانشیز آن، متفاوت است که در صورت نیاز می توانند حق بیمه های مربوطه را از واحد صدور، استعلام کنند.
طرح های جدید درمان خانواده بیمه پارسیان که از تاریخ ۲۰ شهریور ۱۴۰۲، بازنگری شده و دارای ۵ طرح است و متقاضی دریافت این خدمات باید یک بیمه نامه حوادث انفرادی با شرایط اعلام شده نزد شرکت بیمه پارسیان داشته باشند.
در حال حاضر بیمه تکمیلی پارسیان یکی از محصولات پرفروش این شرکت است که ۴ درصد فروش کل بیمه‌های درمان تکمیلی در کشور را به خود اختصاص داده است. این بیمه نامه پوشش‌های درمانی و سرویس های مختلفی به بیمه شدگان ارائه می دهد که با توجه به طرح خریداری شده، پوشش ها و تعهدات متفاوت و منطبق بر آئین نامه ۹۹ مصوب شورای عالی بیمه، ارائه می گردد.
براساس بیمه نامه فرد بیمه شده امکان استفاده از پوشش ها بیمه را در مراکز درمانی طرف قرارداد شرکت بیمه پارسیان و مراکز آزاد، بدون محدودیت در انتخاب را خواهد داشت.
از  مزایای استفاده از این بیمه نامه می توان به افزایش تعرفه های خدمات درمانی، دارو و تجهیزات پزشکی و محدودیت های بیمه گران پایه در ارائه خدمات، اهمیت دارا بودن بیمه تکمیل درمان است و همین موضوع باعث شده هر روز بر تعداد متقاضیان استفاده از این بیمه نامه افزوده  شود.
بسیاری از شرکت های بیمه، این پوشش را به بیمه گذاران حقوقی ارائه می دهند و صاحبان مشاغل آزاد یا گروه های با تعداد کمتر از ۵۰ نفر، امکان استفاده از این خدمات را نخواهند داشت.
بیمه پارسیان به عنوان یکی از شرکت های بیمه ای پویا در ارائه خدمات، از تاریخ ۲۰ شهریور ۱۴۰۲، طرح های جدید بیمه درمان خانواده خود را با دارا بودن مشخصه هایی همچون،  ۱. نیاز به دارا بودن بیمه پایه، ۲. دارا بودن حق انتخاب در بین ۵ طرح ارائه شده با توجه به نیاز بیمه شده و سقف بودجه ای آنها، ۳. بدون محدودیت در انتخاب مرکز درمانی (طرف قرارداد یا غیر طرف قرارداد)، ۴. امکان استفاده از بیش از ۴ هزار مراکز درمانی طرف قرارداد در سراسر کشور، ۵. تقسیط حق بیمه در هر یک از طرح های درخواستی است.
   متقاضیان در این بیمه نامه می توانند بیمه نامه خود را با فرانشیز ۲۰ یا ۳۰ درصد انتخاب کنند. همچنین جهت خرید این بیمه نامه، اجباری به داشتن بیمه گر پایه نیست. البته در اکثر شرکت‌ها سقف پوشش بستری و جراحی نقش مهمی در تعیین سقف سایر پوشش‌ها دارد و افزایش آن باعث افزایش حق‌ بیمه می‌شود.
متقاضیان این بیمه نامه می توانند به یکی از نمایندگی ها یا شعب سراسر کشور مراجعه کرده و پس از تکمیل کردن پرسشنامه بیمه حوادث انفرادی و بیمه درمان خانواده برای خود به همراه همسر و همه ی فرزندان، درخواست را ثبت نمایند.(بیمه نامه حوادث انفرادی فقط جهت بیمه شده اصلی صادر می شود.)
بیمه گذاران بیمه های زندگی، امکان برخورداری از تخفیفات ویژه در خرید این بیمه نامه را خواهند داشت. همچنین در بیمه درمان پارسیان ، دوره انتظار برای گروه‌های زیر ۲۵۰ نفر ۹ ماه و برای گروه‌های ۲۵۰ نفر الی ۱۰۰۰ نفر ۶ ماه خواهد بود. این زمان برای گروه‌های بالای ۱۰۰۰ نفر حذف شده و فقط بیمه‌شدگان جدید در این گروه مشمول دوره انتظار می‌شوند.
در حال حاضر شرکت بیمه پارسیان با حدود ۷۰ بیمارستان، ۱۴۰ آزمایشگاه، ۳۱۰ مرکز دندانپزشکی، ۴۵ مرکز فیزیوتراپی در تهران طرف قرارداد است. تعداد زیادی از مراکز درمانی در شهرستان‌ها با بیمه پارسیان قرارداد دارند که یکی از مزیت‌های این شرکت محسوب می‌شود.