آخرین اخبار

چرا درآمد فولاد سنگ مبارکه شفاف نمی شود ؟

به گزارش سرمایه فردا، شرکت معدنی و صنعتی فولاد سنگ مبارکه اصفهان یکی از شرکت های تحت سود خالص اش در سال گذشته با کاهش ۴۰ درصدی نسبت به سال قبل از آن همراه بوده است.
طبق اسنادی حجم موجود ریزدانه های شرکت معدنی و صنعتی فولاد سنگ مبارکه اصفهان به دلیل عدم توانایی فروش در طی سال های گذشته به بیش از ۳.۳ میلیون تن رسیده که قابلیت بازیافت آن ها مشخص نیست.
همچنین ۹۲ درصد از فروش های شرکت فقط به یک مشتری یعنی فولاد مبارکه بوده است. این شرکت بایستی در زمینه استخراج و بهره برداری از معادن سنگ آهن فعالیت داشته باشد عمده سود و زیان خود را از فعالیت های سرمایه گذاری و سود بانکی کسب کرده است.
در حال حاضر این شرکت باید بزرگترین تولیدکننده آهک کلسینه و سنگ آهک صنعتی در خاورمیانه باشد. اما تنها تامین ۱۰۰ درصد نیاز سنگ آهک، دولومیت فولادمبارکه اصفهان را به عهده دارد. همچنین در بخش تامین سنگ آهن فولاد مبارکه بخشی از نیاز خود را از سنگان تامین می کند و به تازگی این شرکت با خرید بیش از ۶۰ درصد از سهام شرکت معدنی اوپال تلاش کرده است تامین سنگ اتهن مورد نیاز خود را پایدار کند.

درآمد فولاد سنگ مبارکه صفر است

در حال حاضر شرکت فولاد مبارکه شرکت های زیرمجموعه یادی را ایجاد کرده است که در حال حاضر بخش عمده آنها در خارج از بورس هستند به همین دلیل اطلاعات شفافی درباره عملکرد آنها ارائه نمی شود. با توجه به اینکه پیش از این فولاد مبارکه یک پرونده قضایی داشت باید در این زمینه شفاف سازی کند.
همچنین نکته جالب توجه اینجاست که در گزارش ۱۲ ماهه ۱۴۰۲ شرکت فولاد مبارکه آمده این شرکت فولاد سنگ مبارکه بهای تمام شده ۹۸ میلیارد تومانی برای شرکت اصلی داشته است. اما درآمد سرمایه گذاری فولاد مبارکه از آن برای سال ۱۴۰۱ حدود ۷ میلیارد تومان بوده است. از طرف دیگر برای سال ۱۴۰۲ در صورت های مالی هیچ درآمدی را برای این شرکت قرار نداده است.

modir

Recent Posts

تبعات عملکرد ضعیف خودروسازی سایپا برای سهامداران

به گزارش سرمایه فردا، عملکرد ضعیف خودروسازی سایپا منجر شده بسیاری از سهامداران این شرکت…

4 ساعت ago

داود گرجی زاده استاد با چندین منصب دولتی

داود گرجی زاده مدیرعامل صنایع بسته بندی، استاد دانشگاه آزاد فیروزکوه و سهامدار درمانگاه بهداشتی…

5 ساعت ago

صیانت از حقوق سرمایه‌گذاران در اولویت است

صیدی گفت: برای جبران کسری بودجه نباید تنها به سمت انتشار اوراق برویم. صیانت از…

5 ساعت ago

هشدار در صورت های مالی بانک شهر

هرچند در صورت های مالی بانک شهر نشان داده که سود ساخته اما در عمل…

6 ساعت ago

سنت کشتن وزیر در ممالک اسلامی

به گزارش سرمایه فردا، سنت کشتن وزیر در بسیاری از سلسله‌های ممالک اسلامی که آن…

8 ساعت ago

انتشار «رفتی و بی‌تو» با صدای امید نصری

به گزارش سرمایه فردا، قطعه موسیقایی «رفتی و بی‌تو» با صدای امید نصری منتشر شد.

8 ساعت ago